به گزارش ایرنا، «جواد جواهری» روز یکشنبه در آیین استقبال از دانشجویان جدید دانشکده علوم پزشکی خمین، افزود:حمایت از ایده های خلاق و اجرایی شدن آن ها عامل استقلال کشور است و این مهم در برنامه راهبردی و اجرایی این دانشکده در اولویت قرار دارد.
وی، بومی سازی فناوری زیستی و پزشکی را از اولویت های پژوهشی و علمی دانشکده نوپای علوم پزشکی خمین دانست و اتکا به توان متخصصان، اعضای هیات علمی و پژوهشگران را زمینه ساز خودکفایی برشمرد.
جواهری ادامه داد: حوزه آموزش، تحقیقات و فناوری علوم پزشکی این شهرستان تلاش می کند با به کارگیری و جذب اعضای توانمند در هیات علمی ت در این راه گام بردارد.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: دانشجویان هوشیار و با نشاط عامل پویایی جامعه هستند و موفقیت دانشجویان در زمان تحصیل و حضور آگاهانه آنان در تشکل های دانشجویی موفقیت بعد از تحصیل را به همراه دارد.
جواهری ادامه داد: تحصیل، تهذیب و ورزش از عوامل مورد تاکید مقام معظم رهبری برای موفقیت دانشجویان است.
وی اظهار داشت: دانشجویان به عنوان نیروهای متخصص آینده ساز کشور سعی کنند که اخلاق حرفه‌ای را بیاموزند چرا که علم بدون اخلاق و عمل تهدید است.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین تاکید کرد: دانشجویان در سایه ستخکوشی، حضور فعال در کلاس‌های درس، کسب مهارت، تربیت اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای می توانند برای جامعه اثربخش باشند.
وی گفت: دانشگاه نهادی تاثیرگذار و مهم در عرصه سیاسی و فرهنگی است و دانشجویان به عنوان گروه مرجع فکری و محوریت فعالیت های دانشگاه باید برای بهبود شاخص های علمی،فرهنگی، فناوری، اقتصادی و سیاسی تلاش کنند.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: 390 دانشجو در رشته های پرستاری، اتاق عمل، هوشبری، علوم آزمایشگاهی و فوریت های پزشکی در این دانشکده مشغول تحصیل هستند.
دکتر جواهری گفت: تا سال 95 دانشجوی پرستاری 100 درصد بومی پذیرش می شد اما در 2سال اخیر پذیرش دانشجوی بومی به 50 درصد کاهش یافته است.
وی بیان کرد: نداشتن خوابگاه مستقل مهمترین چالش های رفاهی دانشجویان است و درحال حاضر دانشجویان از امکانات خوابگاهی خودگردان استفاده می کنند.
جواهری ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی دارای 19 هیات علمی است و ایجاد 2 رشته جدید تحصیلی برای آن در دست پیگیری است.
دانشکده پرستاری خمین از سال 72 با یک رشته پرستاری فعال شد و در سال 95 به دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی تبدیل شد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.