« مارکوس لایتنر» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در اراک، افزود: صنعت پیش نیاز توسعه هر کشور است و بهره گیری از ظرفیت موثر صنایع مادر تخصصی و پایین دستی استان مرکزی و شهر اراک در تولید می تواند زمینه بالندگی بیشتر اقتصاد ایران باشد.
سفیر سوئیس در ایران اظهار داشت: تقویت مناسبات دوجانبه ایران و سوئیس مد نظر است و شناخت بسترهای ارتباط دوسویه باید عمیق و گسترده تر شود.
لایتنر همچنین در حاشیه بازدید از ماشین سازی اراک گفت: اشتغال و پویایی واحدهای تولیدی اراک توان مدیریتی بالقوه و بی اثر بودن تحریم های آمریکا را نشان داد.
وی افزود: پویایی خطوط تولید در واحدهای صنعتی اراک به ویژه ماشین سازی و واگن پارس بیانگر اشتیاق به کار و تولید است..
سفیر کشور سوئیس در ایران اظهار داشت: شرکت ماشین سازی اراک با تجهیزات استاندارد و فناوری مناسب در زمره مجهزترین شرکت های منطقه است و باید از این ظرفیت ارزشمند به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
وی افزود: رعایت اصول ایمنی از سوی کارگران نیز نشان از وجود علم و فناوری در جریان تولید در این شرکت است.
استاندار مرکزی نیز گفت: این استان قطب چهارم صنعت ایران محسوب می شود و با حدود سه هزار واحد صنعتی رتبه نخست تنوع تولیدات کشور را دارد.
سید«علی آقازاده » افزود: بخش عمده ای از محصولات تولیدی استان مرکزی به نقاط مختلف جهان و به خصوص اروپا صادر می شود که نشان از کیفیت دارد.
وی اظهار داشت: کشور سوئیس از سال های گذشته مورد توجه ملت ایران بوده و همواره مراودات تجاری مطلوبی بین دو کشور برقرار بوده است.
استاندار مرکزی اضافه کرد: زعفران و مواد شیمیایی مهمترین کالاهایی است که از ایران به سوئیس صادر می شود و باید شرایطی ایجاد کرد که مراودات تجاری بین دو کشور در سایر ظرفیت های بالقوه توسعه یافته و به حداکثر ممکن برسد.
آقازاده خاطرنشان کرد: آشنایی اعضای سفارت سوئیس در ایران با توانمندی های استان مرکزی فصلی مهم در بهبود و تقویت ارتباطات دوجانبه است و مسئولان این استان نیز با تمام توان از هر گونه گسترش روابط تجاری حمایت می کنند.
وی گفت: صنعتی بودن استان مرکزی وسوئیس بستری است که می تواند مقدمات انعقاد پیمان خواهر خواندگی شهر اراک با یکی از شهرهای صنعتی سوئیس را فراهم کند.
استاندار مرکزی عنوان کرد: استان مرکزی آمادگی دارد که برای معرفی بیشتر ظرفیت های تولیدی این خطه پذیرای تیم ها و گروهای صنعتی تجاری کشور سوئیس باشد.
آقازاده ادامه داد: با وجود نقض یکجانبه برجام از سوی آمریکا اروپا از این توافق حمایت کرده است و ایران آمادگی تداوم روابط تجاری را با همه کشورهای دوست دارد.
صادرات ایران به کشور سوئیس در سال 2017 میلادی 63 میلیون دلار و واردات این کشور به ایران نیز 545 میلیون دلار برآورد می شود.
بازدید از 2 شرکت واگن پارس و ماشین سازی اراک از برنامه های سفر یک روزه سفیر سوئیس در ایران به شهر اراک است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.