«علی اصغر حمزه لو» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان گوشت از هشت هزار و 500 قطعه جوجه ریزی بوقلمون در سه واحد پرورشی خمین به دست آمده است.
وی، شمار واحدهای پرورش بوقلمون خمین را هشت واحد عنوان کرد و ادامه داد: در سه واحد پرورشی جوجه ها به وزن مورد نظر رسیده و بقیه در مراحل پروار بندی هستند.
حمزه لو اظهارداشت: خمین در تولید گوشت بوقلمون رتبه نخست را در استان مرکزی دارد و بیش از 60 درصد تولید استان متعلق به این شهرستان است.
رئیس شبکه دامپزشکی خمین هر دوره پرواربندی بوقلمون را چهار ماه بیان کرد و گفت: ظرفیت توسعه صنعت بوقلمون در خمین وجود دارد اما نیازمند تکمیل زنجیره تولید به عنوان یکی از کانون های اقتصاد مولد است.
حمزه لو خاطرنشان کرد: نبود واحد کشتارگاهی و مراکز بسته بندی گوشت بوقلمون از حلقه های مفقوده در زنجیره تولید تا عرضه گوشت بوقلمون در این شهرستان است.
وی گفت: بوقلمون پرورشی این شهرستان به کشتارگاه های استان های تهران، اصفهان و قم ارسال می شود و از این استان ها با بسته بندی مناسب به مناطق مختلف عرضه می شود.
رئیس شبکه دامپزشکی خمین افزود: در واحدهای پرورش بوقلمون این شهرستان 40 فرصت اشتغال مستقیم ایجاد شده است که ظرفیت توسعه آن نیز وجود دارد.
وی به خواص مصرف گوشت بوقلمون اشاره کرد و افزود: گوشت بوقلمون کلسترول خون را کاهش داده و ضمن ایجاد آرامش از سرطان جلوگیری می‏کند.
حمزه لو اضافه کرد: در گوشت بوقلمون مقادیر قابل ملاحظه ای از امگا 3 وجود دارد که سبب باز شدن مجاری عروقی بدن و کاهش کلسترول می شود.
شهرستان خمین دارای 125 واحد پرورش طیور است و از نظر تولید گوشت سفید مرغ، رتبه دوم استان مرکزی را دارد.
7277/6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.