به گزارش ایرنا، سید« علی آقازاده» روز چهارشنبه در دیدار هیات اقتصادی عراق در اراک افزود: در سال های اخیر روابط دولت های ایران و عراق گسترش یافته و مستحکم تر شده است.
وی اظهار داشت: استان مرکزی از مهمترین قطب های صنعتی ایران است که 10 درصد جمعیت یک میلیون و 440 هزار نفری آن (حدود 150 هزار نفر) با صنایع مهم مستقر در این خطه ارتباط دارند و 100 هزار نفر نیز در صنایع پایین دستی استان مشغول به فعالیت هستند.
استاندار مرکزی گفت: این استان تنها ظرفیت های صنعتی ندارد بلکه در زمره پنجمین استان کشور در حوزه تولیدات کشاورزی است و این مهم می تواند در توسعه مناسبات اقتصادی با عراق نقش کلیدی داشته باشد.
آقازاده افزود: سومین پالایشگاه بزرگ ایران در استان مرکزی مستقر شده است که روزانه 16 میلیون لیتر بنزین تولید و روانه بازار مصرف می کند.
وی اظهار داشت: شرکت ماشین سازی اراک از بزرگترین صنایع سنگین خاورمیانه است که در سال توان تولید 110 هزار تن کالای فلزی برای هشت پالایشگاه کشور را دارد.
استاندار مرکزی گفت: محصولات ماشین سازی اراک در اسکله سازی، صنایع جاده ای و ماشین های صنعتی نقش محوری دارد و با وجود اینکه این شرکت خصوصی است اما مورد تایید جمهوری اسلامی ایران است.
آقازاده افزود: استانداری مرکزی از توافق هیات عراقی با ماشین سازی اراک حمایت می کند و تضمین های لازم دراین زمینه قابل قبول است.
هیات اقتصادی عراق سفر دو روزه به استان مرکزی دارد و در این مدت از توانمندی های شرکت ماشین سازی اراک، پالایشگاه و پتروشیمی شازند و مناطق گردشگری استان دیدن می کند.
2 هزار و 800 واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.