به گزارش ایرنا، «علی اکبر کریمی» روز دوشنبه در حاشیه بازدید از شرکت واگن پارس اراک افزود: پیش نویس تفاهم نامه مذکور ارائه شده اما،به دلیل برخی مشکلات مالی و شرایط ارزی کشور تاکنون قرارداد ساخت این واگن ها امضا نشده است.
وی ادامه داد: 700 دستگاه واگن باری و بیش از 30 دستگاه واگن مسافری در شرکت واگن پارس اراک در حال ساخت است که این حجم کار 40 درصد ظرفیت اسمی این شرکت را شامل می شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شرایط ارزی کشور در ماه های اخیر مشکلات فراوانی را در زمینه تامین سرمایه در گردش برای شرکت های تولیدی به وجود آورده است که تلاش می شود راهکار اساسی برای رفع این مشکلات عملی شود.
کریمی با یادآوری ایجاد سامانه نیما برای تامین ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی گفت: به دلیل برخی مشکلات از جمله نقل و انتقال و تامین ارز این سامانه با تاخیر در تامین ارز مورد نیاز صنعت همراه بوده که امید است با تصمیم تکمیلی دولت و بانک مرکزی به زودی در این خصوص تسهیل شود.
وی ادامه داد: قراردادهای شرکت های تولیدی استان مرکزی از جمله شرکت واگن پارس اراک بر اساس نرخ ارز گذشته منعقد شده است و برای جلوگیری در ضرر و زیان در این واحدها نیاز است بازنگری و به روز رسانی در تعهدات انجام شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت می کوشد با حمایت از واحدهای تولیدی در شرایط سخت اقتصادی از ضرر و زیان و ورشکستگی آن ها جلوگیری شود.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک نیز در این نشست گفت: قرارداد ساخت 33 دستگاه واگن در گذشته با شرکت رجا منعقد شده است که تا کنون 22 دستگاه از این واگن ها ساخته و به بهره بردار تحویل شده است و ساخت بقیه این واگن ها در حال انجام است.
«محمدرضا مختاری » افزود: افزایش نرخ ارز در ماه های اخیر افزایش 100 درصدی قیمت تمام شده ساخت واگن برای شرکت واگن پارس اراک به همراه داشته است.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت تمام شده واگن پیش بینی می شود شرکت واگن پارس اراک در ماه های آتی شرایط سختی را پیش رو داشته باشد و امید است برای عبور از آن بخش های تصمیم ساز کلان حمایت های لازم را از این واحد تولیدی داشته باشند.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک یادآور شد: برای جلوگیری از ضرر و زیان در واحدهای تولیدی در ابتدا سال جاری مقرر شد ارز گروه یک توسط دولت به این واحدها اختصاص یابد که انتظار است هرچه سریعتر محقق شود.
مختاری با یادآوری انعقاد قرارداد با شرکت رجا در ماه های اخیر گفت: ساخت 33 دستگاه واگن بر اساس این قرارداد در دستور کار واگن پارس اراک قرار دارد که پیش بینی می شود با رفع مشکلات ارزی 2 رام این قرار داد تاپایان سال جاری تمام شود.
وی افزود: با توافق طرفین قراردادپیش بینی می شود در ماه جاری قیمت نهایی شود.
شرکت واگن پارس اراک واحد مادر تخصصی در حوزه تولید محصولات ریلی در خاورمیانه است.
این شرکت در سال 1354 آغاز به کار کرد و در سال 1364 با سرمایه‌ گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.
کارگاه های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت 33 هکتار جانمایی شده است.
این شرکت به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی کشور است و علاوه بر توان ساخت انواع واگن در حوزه تعمیرات اساسی خودروهای ریلی نیز مزیت دارد.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.