«رضا عظیمی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 150 میلیارد ریال این منابع مالی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای 26 طرح در حوزه های آبخیز استان مرکزی تخصیص و جذب شده است.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی 40 درصد این طرح ها انجام شده است و پیش بینی می شود تا پایان آذرماه سال جاری بهره برداری از آن ها تکمیل شود.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: این طرح ها شامل گابیون بندی، سنگ و ملات، خشکه چین و عملیات بیولوژیکی کنترل سیلاب و افزایش نفوذ آب در سفره های زیرزمینی بالادست چاه ها و قنوات استان است.
عظیمی افزود: 40 میلیارد ریال از اعتبارات اختصاص یافته برای اجرای طرح های آبخیزداری در استان مرکزی از محل منابع صندوق تملک دارایی برای اجرای 18 طرح است.
وی گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و برداشت های بی رویه از منابع زیر زمینی اجرای طرح ها آبخیزداری افزایش 35 تا 40 درصدی تغذیه منابع زیر زمینی را به همراه دارد.
بیش از 12 هزار و 500 سازه آبخیزداری با ظرفیت 86 میلیون متر مکعب در استان مرکزی وجود دارد.
استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.