به گزارش ایرنا، آیت الله « قربانعلی دری نجف آبادی » روز یکشنبه در جمع مداحان و روسای هیات های مذهبی استان مرکزی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در این استان، افزود: مداحان اهل بیت (ع) وظیفه دارند با انعکاس دستاوردها و ارزش های نظام اسلامی، امید و انگیزه را در جامعه احیا کنند.
وی ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی با استفاده از ابزارهای مختلف فرهنگی اعتقادات جوانان ایران اسلامی را نشانه گرفته اند که مداحان و مبلغان دینی باید از فرصت ماه محرم در راستای خنثی سازی توطئه های دشمنان استفاده کنند.
امام جمعه اراک بیان کرد: مداحی بهترین فرصت برای انتقال آگاهی و هدایت مخاطب به تفکر در زمینه‌های بصیرت دینی، تحلیلی و سیاسی با شیوه‌های مختلف است و مداحان باید از این فرصت استفاده کرده و سیره اهل بیت(ع) را در جامعه نهادینه کنند.
وی گفت: باید سنت های عزاداری، نوحه خوانی و مداحی به خوبی تبیین و با بیان واقعیات به دور از خرافه تفکر دینی و اسلامی در جهان ترویج شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: مداحان باید از ورود هرگونه تحریف در مراسم عزاداری ها جلوگیری کرده و برای دهه محرم اشعار مناسب و سبک های شایسته انتخاب کنند چرا که مدیریت مجالس عزاداری برعهده مداحان است.
وی اظهار داشت: مداحان باید حافظان حریم دین باشند و مهمترین وظیفه کانون مداحان نیز برنامه ریزی در راستای اطاعت از فرآمین مقام معظم رهبری و مقابله با بدعت ها و خرافات در دین است.
یکهزار و 500 هیات عزاداری و 2 هزار مداح در استان مرکزی سازماندهی شده اند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.