«احمد طهرانی » روز شنبه در نشست کمیته برنامه ریزی خمین افزود: این میزان اعتبار به منظور خرید یک حلقه چاه کشاورزی با دبی هشت لیتر در ثانیه و جبران کمبود آب این مجتمع در نظر گرفته شده است.
وی اظهارداشت: مجتمع گل و گیاه به عنوان قطب مهم تولیدات کشاورزی با کمبود آب مواجه است و برای ادامه فعالیت نیاز به تامین 50 لیتر در ثانیه آب دارد.
فرماندار خمین ادامه داد: 2 و نیم لیتر آب برای این مجتمع تخصیص شده که این میزان جوابگوی نیاز 104 قطعه گلخانه دایر نیست.
طهرانی بیان کرد: آب مصرفی این مجتمع گلخانه ای از یک حلقه چاه تامین می شود که 13 و نیم لیتر در ثانیه آبدهی دارد اما بر اساس مجوز 2 و نیم لیتر در ثانیه آب تخصیص شده است.
وی گفت: این حلقه چاه توسط آستان قدس خریداری شده که 29 قطعه از این مجتمع را آبرسانی می کند.
وی یادآور شد: عملیات اجرایی ساخت مجتمع گلخانه ای شهرستان خمین از سال 86 کلید خورده و واگذاری 104 قطعه زمین برای راه اندازی گلخانه در این مجتمع طراحی شده است.
فرماندار خمین ادامه داد: این طرح در زمینی به وسعت 100هکتار در کیلومتر 6 محور خمین - اراک در حال تکمیل است و تاکنون برای آن 25 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
طهرانی گفت: هفت قطعه زمین در این مجتمع گلخانه ای تاکنون واگذار شده و 6 واحد در حال ساخت است و هفت واحد تیز مراحل واگذاری زمین برای ایجاد گلخانه را می گذراند.
وی اظهارداشت : با راه اندازی هفت واحد گلخانه ای در این مجتمع و تولید گل شاخه بریده رز و توت فرنگی برای 15 نفر فرصت شغلی فراهم شده است.
طهرانی گفت: در صورت فراهم شدن زیر ساخت ها و بهره برداری کامل از 104 واحد گلخانه ای در این مجتمع 530 فرصت شغلی مستقیم و 960 شغل جانبی ایجاد می شود.
دبیر کمیته برنامه ریزی خمین نیز در حاشیه این نشست در گفت و گو با ایرنا گفت: 365 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان خمین اختصاص یافت که در کمیته برنامه ریزی توزیع شد.
«حسن نراقی » افزود: 151 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی از محل منابع استانی، متوازن و نفت و گاز بوده است.
وی ادامه داد: از مجموع اعتبارات مصوب پارسال فقط 42 درصد محقق شد در حالی که در پنج ماه امسال حدود نیمی از اعتبارات مصوب تخصیص یافته و این مهم روند اجرای طرح ها را شتاب داده است.
دبیر کمیته برنامه ریزی خمین افزود: جذب اعتبارات در اولویت کار مسئولان خمین قرار دارد و تلاش می شود قبل از فرا رسیدن فصل سرما اعتبارات بیشتری به طرح های عمرانی تزریق شود.
شهرستان خمین رتبه دوم تولید گل شاخه بریده را پس از محلات در استان مرکزی دارد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.