«رقیه یادگاری» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیمارستان ولیعصر (عج) اراک از طرح های مهم ملی و بزرگترین طرح عمرانی وزارت بهداشت و درمان در شرایط کنونی محسوب می شود.
وی بیان کرد: اعتبار پیش بینی شده امسال این طرح 270 میلیارد ریال است که تمامی آن تخصیص یافته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی ادامه داد: تعهدات سفر دولت به این بیمارستان 800 میلیارد ریال بود که این رقم با اختصاص 180 میلیارد ریال از محل توازن ملی استان مرکزی تکمیل می شود.
یادگاری اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی این طرح ملی حدود 67 درصد است که اتمام آن یکهزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و مقرر شده دانشگاه علوم پزشکی از تسهیلات بانکی و سایر منابع برای تامین این رقم استفاده کند.
مطالعات و عملیات اجرایی بیمارستان ولیعصر (عج)اراک به عنوان مرکز مادر تخصصی، درمانی و اورژانس از سال 87 آغاز شده که در زمان دولت قبل با وقفه طولانی در ساخت مواجه بود.
بیمارستان ولیعصر (عج) اراک از بزرگترین طرح های عمرانی و درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سطح کشور است که 600 تخت قابلیت توسعه دارد.
بیمارستان ولیعصر (عج) اراک در سه بلوک A،B و C در حال ساخت است، که پیش بینی شده بلوک A در فاز اول و 2 بلوک دیگر نیز در فازهای بعدی افتتاح و به چرخه ارایه خدمات درمانی بپیوندد.
16 واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه ارائه خدمت دارند.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.