به گزارش ایرنا،‌ فرماندار ساوه در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: خانه جوان ساوه در محیطی به وسعت 120 متر مربع دایر شده و برای تجهیز و بهسازی آن 150 میلیون ریال صرف شده است.
«محمد بهاروند» گفت: مکان خانه جوان ساوه با همراهی شهرداری تامین شده و فضای مناسبی برای انجام برنامه های فرهنگی و خاص جوانان در اختیار سمن های فعال ایجاد شده است.
وی افزود: خانه جوان ساوه پس از اراک به عنوان دومین کانون نشاط و فعالیت های جوانان فعالیت خواهد داشت و چهار فرصت شغلی با راه اندازی آن ایجاد شده است.

** پایگاه سلامت عباس آباد ساوه راه اندازی شد
پایگاه سلامت امام حسین (ع) در محله عباس آباد شهر ساوه روز شنبه با حضور مسئولان این شهرستان راه اندازی شد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت در آیین گشایش این پایگاه سلامت گفت: 24 پایگاه سلامت با کیفیت مطلوب با وجود تنگناهای مالی دولت در ساوه و زرندیه در دست ساخت است که این مهم نشانگر اهتمام دولتمردان و وزارت بهداشت و درمان به نیازهای پایه سلامت است.
«محمدرضا منصوری» گفت: بودجه بهداشتی و درمانی شهرستان ساوه از 240 میلیارد به بیش از 40 میلیارد ریال افزایش یافته که قابل تقدیر است.
وی گفت: طرح های اورژانس بیمارستان شهید مدرس، کلینیک تخصصی سرطان و نیز زایشگاه 17 شهریور در سال جاری تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
فرماندار ساوه نیز در این آیین گفت: این پایگاه سلامت با همکاری و انسجام بین بخشی میان چند دستگاه از جمله شهرداری،‌ دانشکده علوم پزشکی و سپاه اجرا شد.
«محمد بهاروند» گفت: تفاهم نامه ای میان استانداری مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی منعقد شده که در کار ساخت این پایگاه تسریع کرد و توانست منشاء خدمات برای ساکنان محله عباس آباد و شهرک هدایت ساوه باشد.
جانشین فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز در این آیین گفت: این پایگاه سلامت در زمره 20 طرح مصوب سال 95 بود که با مشارکت سپاه و دانشکده علوم پزشکی با اعتبار 2 میلیارد ریال به نتیجه رسید.
سرهنگ «محمد شریف» افزود: این پایگاه قابلیت ارائه خدمات سلامت و بهداشت به هفت هزار نفر از جمعیت منطقه عباس آباد و شهرک هدایت را دارد و برای چهار نفر نیز اشتغالزایی ایجاد کرده و شهرداری نیز زمین مورد نیاز برای ساخت این پایگاه را تامین کرده است.
وی گفت: این پایگاه از جمله 6 پایگاه غیرفعال ساوه بود که در راستای برنامه تحول سلامت بازسازی و فعال شد و به صورت قرادادی به بخش خصوصی واگذار شده و قرار است خدمات ارائه شده به مردم در این مرکز رایگان باشد.

** بوستانی برای معلولین ساوجی
شهردار ساوه گفت: عملیات اجرایی بوستان معلولان این شهرستان در انتهای خیابان کارگر از طرح های اولویت دار مدیریت شهری است.
سید «مهدی حسینی»در جمع اصحاب رسانه افزود: این بوستان با هدف ارائه خدمات به قشر معلول با رعایت الزامات و استانداردهای لازم در دست ساخت است.
وی گفت: وسعت این بوستان 13 هزار متر مربع است که هفت هزار متر مربع آن در مرحله نخست ایجاد می شود و در مجموع چهار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آن اختصاص یافته است که در دهه فجر امسال بهره برداری می شود.
70 هزار نفر از جمعیت 285 هزار نفری شهرستان ساوه را جوانان تشکیل می دهند.
سرانه فضای سبز در شهر ساوه حدود 12 متر مربع است و بر اساس اعلام شهردار ساوه تا رسیدن به نقطه مطلوب باید دست کم 200 هزار متر مربع فضای سبز در این شهر ایجاد شود.
ساوه در حوزه بهداشت و درمان نیز دارای 2 بیمارستان دولتی و یک بیمارستان بخش خصوصی است و ساخت بیمارستان 160 تختخوابی با هدف جبران کاستی های حوزه سلامت این شهرستان در دستور کار است.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.