«عبدالله محمودی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 700 هزار گلدان و انواع گل و گیاهان زینتی در سال جاری از شهرستان محلات به خارج از کشور صادر شده است.
وی اظهار داشت: محموله های صادراتی گل و گیاه زینتی محلات به آذربایجان، قطر، ارمنستان، عراق ، ایتالیا، ترکمنستان و ترکیه ارسال شده است.
مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: تولید ثروت از محل صادرات گل و گیاهان زینتی در محلات روبه افزایش است و پیش بینی می شود تا پایان سال ارزآوری از این محصول به حدود 15 میلیون دلار برسد.
محمودی یادآورشد: 22 میلیون دلار درآمد از محل صادرات گل و گیاه زینتی در سال گذشته در محلات حاصل شد و این شهرستان سهم 45 درصدی از کل صادرات این محصول در کشور را داشت.
مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: گل محلات بعد از پسته رفسنجان رتبه دوم صادرات محصولات کشاورزی را در کشور به خود اختصاص داده است.
محمودی افزود: محلات رتبه اول را در تولید گل و گیاه استان مرکزی دارد و دومین تولید کننده گل و گیاه کشور است.
وی یادآور شد: بیش از 900 هکتار از زمین های محلات زیر کشت انواع گل و گیاهان زینتی قرار دارد و تولیدکنندگان این شهرستان به عنوان صادرکنندگان نمونه کشوری مطرح هستند.
محمودی افزود: وجود پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در محلات، تولید و تکثیر انواع و گونه های مختلف گل های شاخه بریده، درختچه و گیاهان آپارتمانی و نیز تولید و صدور انحصاری بید قرمز از این شهرستان از پتانسیل این منطقه در زمینه گل و گیاه است.
18 درصد سطح زیر کشت گل و گیاه، 12 درصد از تولید انواع گل شاخه بریده، 80 درصد تولید گل های فصلی نشایی، 21 درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات است.
سابقه گلکاری در محلات با جمعیت 55 هزار نفری بیش از 70 سال است و حدود هفت هزار نفر به صورت رسمی و غیر رسمی در قالب 700 واحد تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی در این شهرستان به کار اشتغال دارند.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.