به گزارش خبرنگار ایرنا، این تفاهم نامه در نشست امروز یکشنبه مدیر کل امور شهری و شوراها به همراه مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران با معاونان فرهنگی و روابط عمومی شهرداری های استان در محل استانداری منعقد شد.
کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، توسعه سلامت ونشاط اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، کسب و کار و اشتغال پایدار، مدیریت بحران و تاب آوری، حقوق شهروندی، مدیریت مصرف آب و انرژی، مدیریت پسماند و تفکیک زباله از محورهای این تفاهم نامه برای برگزاری دوره های آموزشی است.
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران دراین نشست وضعیت و شرایط اجتماعی و فرهنگی شهرهای استان را نامطلوب توصیف کرد و گفت: امروزه هیچ یک از طرح های عمرانی، بناها و سازه های شهرهای استان پیوست فرهنگی ندارند.
سید محمد محمدی تاکامی با اشاره به این نکته که امروز مطالبات شهروندان در حد جمع آوری زباله و آسفالت کوچه و پس کوچه های شهرها نیست بلکه نیاز به نشاط اجتماعی و فرهنگی در شهرها دارند، اظهار داشت: معاونان فرهنگی و روابط عمومی های شهرداری ها باید به موضوع حقوق شهروندی بیشتر توجه کنند.
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران توضیح داد: شهرداری ها برای مشارکت دادن مردم باید به مطالبات فرهنگی و اجتماعی آنان بیشتر توجه کنند تا آنان نیز با برنامه های مدیریت شهری همراه باشند.
وی بر لزوم مدیریت بحران و تاب آوری شهروندان، مدیریت مصرف آب و انرژی، مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا در شهرهای مازندران تاکید کرد و گفت: همسو با این رویکرد، امسال یکهزار دوره آموزشی در 60شهر استان برگزار می شود.
** آسیب های اجتماعی در شهرهای مازندران به مرز بحران رسیده است
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت که آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی بدون توجه به جنسیت، خانواده های شهری استان را به شدت تهدید می کند و طلاق نمونه بارز آن است.
سمیه قاسمی طوسی با بیان اینکه نداشتن مهارت های زندگی دلیل اصلی طلاق در مازندران است، اضافه کرد: بسیاری از خانواده ها پس از طلاق فرزندان به فکر انجام مشاوره می افتند که کار از کار گذشته و نتیجه ای نیز حاصل نمی شود.
وی با بیان اینکه مشاوره قبل از ازدواج همواره مورد تاکید است و شهروندان به این مقوله باید توجه کنند، گفت: از آنجایی که پنج صدم درصد از بودجه هزینه ای سال جاری استان برای امور بانوان و خانواده استانداری تخصیص یافته است، برگزاری دوره های آموزشی مهارت زندگی در سطوح مختلف از برنامه های جدی است.
وی محور برنامه های فرهنگی و اجتماعی را خانواده، کشاورزی و محیط زیست عنوان کرد و گفت: توانمند سازی زنان سرپرست خانواده را به صورت جدی دنبال می کنم.
قاسمی طوسی نسبت به فعالیت برخی از نهادهای غیردولتی در قالب سمن های مردمی انتقاد کرد و گفت: این گروه های مردمی نه تنها باری از دوش دولت برنداشته اند بلکه باری بر دوش دولت شدند.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: این گروه ها فقط به دنبال گرفتن اعتبار از بخش های مختلف دستگاه های دولتی برای فعالیت های غیر کارشناسی و بدون برنامه هستند.
استان مازندران بر اساس آخرین آمار در سرشماری سال 95 سه میلیون و 280هزار نفر جمعیت دارد که حدود 43 درصد در روستاها و 57 درصد نیز در مناطق شهری سکونت دارند.
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.