به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از  ساری؛ طی مراسمی با حضور سید مسعود مدینه؛ رئیس شورای اسلامی شهر ساری، قاسم قاسمی؛ رئیس کمیسیون طرح و برنامه شورای اسلامی ونماینده شورا در سازمان، ناصر معیل؛ معاون شهردار ساری، رضا کافی؛ رئیس اداره حراست شهرداری ساری و همچنین سرپرست و کارکنان سازمان از فعالیت طرح تفکیک پسماند شهر (تپش) تقدیر شد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری ضمن تشکر از حضور مشترکین، مهمانان و کارکنان سازمان در این مراسم، گفت: سازمان مدیریت پسماند با تمام مشکلات و موانع پیش رو توانسته با حمایت های شهردار ساری و همت پرسنل سازمان طرح تپش را به خوبی به مرحله اجرا در بیاورد.

رجبی افزود: این طرح به جهت اهمیت محیط زیست شهر برای تیم مدیریت شهری از جدیت زیادی در سازمان برخوردار بوده که با توجه به آن اکثریت فعالیت های سازمان معطوف به اجرای هرچه بهتر این طرح بوده است.

وی در ادامه گفت: نقش شهروندان را در پیشبرد اهداف طرح تپش نباید فراموش کرد، چراکه مشارکت شهروندان فهیم و حامی محیط زیست سبب گردیده است تا این طرح بازخورد خوبی داشته باشد و این روند باید ادامه یابد تا به سطح مطلوبی از مدیریت صحیح پسماند شهری برسیم.

سید مسعود مدینه رئیس شورای اسلامی شهر ساری در این مراسم در سخنانی با اشاره به ضرورت توجه هر چه بیشتر به مسائل زیست محیطی در شهر ساری از مجریان طرح تپش در شهرداری تشکر کرد و اظهار داشت: بر اساس گزارشاتی که ارائه شده استقبال از این طرح رو به افزایش است لذا برای بالا بردن مشارکت عمومی شهروندان باید از طرح های تشویقی استفاده کرد.

وی همچنین خواستار اتخاد تدابیری برای ارائه گزارشات عملکرد سازمان مدیریت پسماند در خصوص طرح تپش به صورت سالانه به شورا و شهرداری شد.

قاسم قاسمی نماینده شورای اسلامی شهر ساری در سازمان مدیریت پسماند نیز با تبیین برخی از اقدامات خود در طی حضور 11 ماهه اش در این سازمان گفت: متأسفانه کوتاهی هایی در زمینه پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل سازمان و کلبه های تپش وجود داشت که با پیگیری های انجام شده بخش اعظمی از مشکلات رفع شده است.

وی با تأکید بر ضرورت و اهمیت تداوم مجدانه طرح زباله از مبداء از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اذعان داشت: اگر امروز کمبود آب و خشکسالی گریبان ما را گرفته است شک نداشته باشید که در سالهای نه چندان دور مشکلات زیست محیطی جایگزین آن خواهد شد لذا باید در این زمینه نهایت اهتمام را داشت.

رئیس کمیسیون طرح و برنامه شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه برنامه های متنوعی از سوی سازمان مدیریت پسماند آغاز شده تأکید کرد: شهرداری و شورا برای به سرانجام رساندن این کارها باید به صورت ویژه از این سازمان که صد در صد خدماتی است، حمایت کنند.


الیاس خلیلی مدیر طرح تپش نیز در طلیعه این مراسم به ارائه گزارشی از عملکرد کلبه های طرح تپش در شهر ساری پرداخت.

وی تعداد کلبه های فعال تپش در شهر ساری را 52 عدد اعلام کرد و افزود: در هر کلبه 2 پرسنل بانو مشغول خدمت هستند و نکته قابل توجهی که باید به آن اشاره کرد این است که میزان زباله های خشک دریافتی کلبه ها از 3 تن در ماه به 4 تن و 300 کیلوگرم در روز رسیده که ما را برای ادامه طرح امیدوار می کند.

خلیلی همچنین از برگزاری چندین جلسه با سازمان های مردم نهاد برای افزایش مشارکت شهروندان در طرح تپش خبر داد و خاطرنشان کرد: سازمان به تنهایی قادر به تحقق اهدافی که مجموعه مدیریت شهری از طرح تفکیک پسماند شهر تعیین نموده نیست و در این راه باید یک بسیج عمومی شکل بگیرد تا در راستای رسیدن به آن گام برداریم.

در انتهای این مراسم علاوه بر تقدیر از مشترکین فعال از پرسنل کوشا و مؤثر در اجرای هرچه بهتر این طرح نیز تقدیر بعمل آمد.

46

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 976749
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.