به گزارش خبرنگارایرنا،براساس مشاهدات عینی و تایید برخی از آتش نشانان بنای مسجد جامع ساری که از گل و خشت ساخته شد به طور 100 درصد خسارت دید و با وجود مهار آتش سوزی، دود غلیظی از مناره های این بنای مذهبی دیده می شود.
فرمانده آتش نشانی شهرداری ساری گفت که آتش سوزی مسجد جامع با تلاش آتش نشانان مرکز استان مهار شد.
حسن کلانتری پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگارایرنا بیان علت آتش سوزی در این بنای تاریخی و مذهبی در مرکز شهر ساری را منوط به بررسی کارشناسی اعلام کرده است.
وی افزود : در این حادثه با وجود خسارت به مسجد جامع و برخی فروشگاه های اطراف به هیچ فردی آسیب جدی وارد نشده است.
*** سرایت آتش سوزی به 30 فروشگاه
رئیس اتاق اصناف مرکزمازندران گفت که براثر آتش سوزی در مسجد جامع به 30 باب مغازه و فروشگاه های اطراف این بنای مذهبی نیز خسارت وارد شد.
عباس رمدانی در گفت و گو با خبرنگارایرنا بررسی میزان خسارت های وارده به این فروشگاه ها و مغازه های اطراف که شامل طلافروشی، خرازی و بزاری و لوازم پلاستیکی بوده را منوط به بررسی کارشناسی عنوان کرد.
براساس گزارش شاهدان عینی ترس و وحشت ناشی از احتمال سرایت آتش سوزی به مغازه ها و فروشگاه های اطراف باعث شد تا مالکان برخی فروشگاه ها سرگرم تخلیه اموال با ارزششان شوند که گفته می شود 3 نفر در این ارتباط دچار سوختگی سطحی شدند.
تاخیر خودروی آتش نشانی در رسیدن به محل حادثه به دلیل آنچه که شاهدان عینی تمام شدن بنزین اعلام کردند، باعث اعتراض برخی از مالکان فروشگاه های اطراف مسجد جامع ساری شد.
مسجد جامع ساری که بنای آن به دوره قاجاریه می رسد، ساعت 20 عصر به دلیل نامعلومی آتش گرفت و گفته می شود بنای اصلی این بنای تاریخی که از چوب و خشت بود، تخریب شد.
6982/6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.