به گزارش خبرنگارایرنا،میهمانان خارجی 14 کشور آسیای میانه، افعانستان،هندوستان وعراق روز پنج شنبه از زیرساخت و پروژه های سرمایه گذاری و تجهیزات منطقه ویژه اقتصادی و بنادر و دریانوردی امیرآباد در شرق مازندران بازدید کردند.
در این بازدید سفیر ترکمنستان ،معاونان سفیر قزاقستان و هند در تهران و سرمایه گذارانی از کشورهای تاجیکستان،عراق و افغانستان حضور داشتند.
تاکنون حدود 20 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری دولتی و خصوصی در بندرامیرآباد به بار نشست و 10 واحد صنعتی و زیرساختی نیز با سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریالی درمنطقه ویژه اقتصادی و بندرامیرآباد در دست ساخت قرار دارد.
طرح اتصال امیرآباد به شبکه حمل و نقل ریلی یکی از مهمترین پروژه های در دست ساخت این منطقه اقتصادی است که تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
منطقه ویژه اقتصادی و بندر امیر آباد در شرق استان مازندران و فاصله ۵۱ کیلومتری شهرستان ساری قرار دارد. این منطقه ویژه اقتصادی با دارا بودن اراضی وسیع پشتیبانی به مساحت ۱۰۶۰ هکتار ( قابل افزایش تا ۲۱۲۰ هکتار )، قرار گرفتن در مسیر کریدور بین‌المللی ترانزیت شمال - جنوب و بهره مندی از موقعیت خاص و استثنایی نقش مهمی را در ابعاد ملی و منطقه ای به عهده گرفته است.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.