به گزارش خبرنگار ایرنا، سیف الله فرزانه روز شنبه در جلسه هیات اسکواش مازندران افزود: امروزه گردشگران خوابیدن درهتل ها را نمی خواهند ،بلکه دوست دارند تا انواع ورزش های مورد علاقه خودشان را در سفرها تمرین کنند.
گردشگری ورزشی یکی از زیرمجموعه‌های صنعت توریسم است که روز به روز در حال گسترش و پیشرفت است و بر تعداد طرفداران آن افزوده می‌شود.
مازندران به دلیل دارا بودن شرایط جغرافیایی طبیعی کوه، جنگل ، دشت و دریا ، از جمله غنی‌ترین استان های کشور است که توان جذب گردشگران بسیاری را دارد و گردشگری ورزشی یکی از حوزه‌های مهم گردشگری استان بنا به شرایط مختلف می‌تواند به عنوان یک منبع درآمد عظیم مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.
وی تاکید کرد:امروز در همه کشورها نگاه اقتصادی به ورزش به صورت جدی دنبال می شود ،چراکه اشتغال و رونق اقتصادی در این حوزه چشم گیر است.
فرزانه به وجود 338کیلومتر ساحل دریای خزر در مازندران اشاره کرد و بیان داشت: علاوه بر اینکه می توان از سواحل شنی و ماسه ای دریا خزر برای تمرین و آمادگی جسمانی تیم های مختلف ورزشی استفاد کرد ، برنامه ورزش های آبی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی بیان داشت: از آنجاییکه بیش از 90 درصد مسافران و گردشگران با هدف استفاده از ساحل به استان سفر می کنند، هیات های بازی های راکتی نظیر تنیس و اسکواش ، فوتبال و والبیال ساحلی می توانند در این زمینه ورود پیدا کنند.
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران با تاکید بر این نکته که میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران حمایت خود را از توریسم ورزشی اعلام می کند، ادامه داد: ازسرمایه گذاران گردشگری ورزشی که دارای طرح و برنامه هستند، حمایت جدی می شود.
وی بر لزوم توسعه برنامه ها و فعالیت های ورزشی در طبیعت مازندران نیز تاکید کرد و گفت: آب و هوای مناسب و معتدل استان می تواند محل مناسبی برای برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی ورزشی باشد .
وی ورزش اسکواش را ورزش هیجان انگیز و پر نشاط توصیف کرد و گفت: این رشته ورزش با کمترین هزینه در ساخت سالن های کورت ( زمین بازی ) می تواند گردشگران را به خود جلب کند.
رشته ورزشی اسکواش ظرفیت های بسیار بالایی در بهبود شاخص های سلامت دارد و با توجه به اینکه شاخص های سلامت در تربیت بدنی وبطور مشخص در آمادگی جسمانی در ترکیب بدنی ،استقامت قلبی وریوی ،استقامت عضلانی ،قدرت عضلانی،انعطاف پذیری ،چابکی و توان خلاصه می شود ،رشته های ورزشی معدود ومحدودی هستند که توانایی بهبود مجموعه این شاخص ها را دارند که اسکواش یکی از آنهاست.
مسئول گردشگری مازندران از بی توجهی به رعایت حفاظت محیط زیست از سوی گردشگران انتقاد کرد و گفت: همچنان میزبان هزاران تن زباله به جا مانده از مسافران در طول سال در این استان حساس زیست محیطی هستیم.
فرزانه با بیان اینکه البته ما متولیان در استان برنامه مناسبی برای حل این مشکلات نداریم، ادامه داد: گردشگر باید بر اساس برنامه و خدمات مطلوبی که ما به عنوان میزبان ارائه می دهیم ، اهداف سفر های خود را مشخص کند.
آمارهای رسمی نشان می دهد که سالانه بیش از 30 میلیون مسافر به مازندران می آیند.
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.