آتش سوزی شب گذشته در میانکاله که اطفای آن تا بامداد به طول انجامید موجب شد تا 2 هکتار از پوشش گیاهی سازیل و علف های خشک منطقه خاکستر شود که با ورود و حضور به موقع ماموران حفاظت از محیط زیست مهار شد.
درسال گذشته هم آتش سوزی های متعددی دراراضی جنگلی و مراتع شبه جزیره میانکاله رخ داده که در این آتش سوزی ها حدود 200 هکتار از جنگل انار و سازیل خاکستر شد و براساس اعلام کارشناسان محیط زیست، در تمام این حوادث عامل انسانی علت اصلی اعلام شده است.
رییس اداره محیط زیست بهشهر با اشاره به آتش سوزی شب گذشته در میانکاله به خبرنگار ایرنا گفت که عامل انسانی، علت آتش سوزی های اخیر در شبه جزیره میانکاله است.
رضا زمان احمدی روز سه شنبه در مورد عمدی یا غیر عمدی بودن این آتش سوزی افزود: علت در دست بررسی است و با قطعی شدن، اطلاع رسانی می شود.
وی گفت که آتش سوزی شب گذشته در میانکاله بیش از 70 درصد علف خشک و سازیل را دچار حریق کرد و با حضور به موقع ماموران و اطفای حریق، از سرایت آتش به دیگر مناطق جلوگیری شد.
شبه جزیره میانکاله که در شرق مازندران واقع شده حدود 60 هزارهکتار مساحت دارد . تالاب بین المللی میانکاله یکی از600 ذخیره گاه زیست کره جهان است که سالانه یک میلیون بال پرنده به این زیست گاه مهاجرت می کنند.
/ 7332/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.