به گزارش ایرنا ، شهرهای پول و کجور زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب شهری قرار گرفتند و ادارات منابع طبیعی ، آبخیزداری ، آب و فاضلاب شهری در شهر پول برای تسهیل در ارائه خدمات دهی به مردم استقرار یافت و تامین آب کشاورزی برای هزاران هکتار از اراضی کشاورزی از دیگر اقداماتی است که در سالهای اخیر برای توسعه این دومنطقه انجام شده است.
**صرف بیش از 10 میلیارد تومان برای اجرای طرح های کشاورزی
مدیرجهاد کشاورزی نوشهر گفت : طی سه سال گذشته بیش از 10 میلیارد تومان برای اجرای طرح های کشاورزی در بخش کجور از توابع این شهرستان هزینه شده است.
حسن پورمقدم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ بخش عمده ای از این اعتبار برای اجرای طرح هایی مانند سد و ذخیره آب بندان در مناطقی از این بخش بویژه کجور و تامین آب برای آبیاری حدود 350 هکتار از اراضی این منطقه ، طرح یکپارچه سازی و احداث باغ اراضی شیبدار به مساحتی بیش از 100 هکتار در روستاهایی از جمله کینج و سریوده ، ساخت جاده های بین مزارع به طول حدود پنج کیلومتر هزینه شده است.
وی اظهارداشت : نکته دیگر آنکه درسال جاری نیز حدود یک میلیارد و 736 میلیون تومان از منابع صندوق توسعه ملی تسهیلات به دامداران ، مرغداران و تولید کنندگان گل و گیاه پرداخت شده است .
** اختصاص بیش از 170 میلیارد ریال برای گازرسانی در بخش کجور
مدیر روابط عمومی شرکت گاز مازندران نیز گفت : عملیات گاز رسانی در بخش کجور نوشهر دراین دولت و از سال 1394 آغاز شده است و تاکنون در اجرای این طرح بیش از 17 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
حسین عرب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هم اکنون تمامی شهروندان مرکز بخش کجور شهر پول از نعمت گاز بهره مند هستند و در شهر کجور نیز روند اجرای این طرح ادامه دارد.
وی اظهارداشت : این دولت تلاش دارد تا پایان دوره خدمتی اش تمامی روستاها بخش کجور را از نعمت گاز بهره مند کند.
**اختصاص بیش از 10 میلیارد ریال برای آبرسانی به حوزه شهری بخش کجور
مدیرشرکت آب و فاضلای شهری شهرستان نوشهر نیز گفت : با صرف بیش از یک میلیارد تومان طرح هایی مانند احداث خط انتقال در شهر کجور به طول حدود 2 هزارو 400 متر ، حفر چاه با ظرفیت آبدهی 20 لیتر در ثانیه و نیز انتقال آب دیوچشمه به شهر پول انجام شد.
سیدشکرالله موسوی افزود :‌ نکته دیگر آنکه حدود پنج کیلومتر از شبکه های آبرسانی این منطقه نیز اصلاح و نوسازی شده است و همچنین برای ارائه خدمات دهی بهتر به شهروندان شهرهای پول و کجور ضمن آنکه دفتر نمایندگی آب و فاضلاب شهری در این منطقه ایجاد شده است.
**همگرایی میان شوراهای اسلامی ، دهیاران با بخشدار
رئیس شورای اسلامی بخش کجور نوشهر هم گفت :‌ یکی از مهم ترین مزیت های این دولت در حوزه مدیریتی مسئولانی را روی کار آورد که هم اکنون همگرایی خوبی با اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران دارند و بخش عمده ای از مشکلات و موانع روستائیان و شهروندان در این بخش با هم اندیشی حل می شود.
شهرام صادقی افزود :‌ نکته دیگر آنکه در این دولت به تعبیری باید مدعی شد که به جای ماهی خوردن ، ماهی گیری یاد داد و نتایج آن را اهالی بخش کجور در آینده لمس و احساس خواهند کرد.
رئیس شورای بخش کجور گفت که البته مشکلاتی هم روستائیان و شهروندان این منطقه در حوزه ایمن نبودن راههای روستایی بویژه مسیر اصلی دوآب به کجور دارند و نکته دیگر آنکه در حوزه امنیت نیز با توجه به گردشگرپذیری این منطقه باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
**ارتقای روستای کجور به شهر
بخشدارسابق بخش کجور نوشهر نیز گفت :‌ یکی از مهم ترین اقداماتی که در دولت تدبیر وامید در این بخش رخ داده آن اینکه منطقه کجور از سال 1393 به شهر ارتقا پیدا کرده و طبیعتا چنین اقداماتی تحولات فراوانی را نیز در این شهر به همراه داشت.
سیدنادر موسوی زاده که از سال 1390 تا سال 1393 بخشدار کجور بوده است ، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ نباید خدمات دولت ها را نادیده گرفت ولی انصافا این دولت نیز با توجه به محدودیت های مالی و تحریم های ظالمانه دراین بخش برای توسعه این منطقه به درستی کار کرده است.
وی اظهارداشت :‌ البته از این که شاید عده ای از روستائیان وشهروندان از اقامت نداشتن برخی از مسئولان به طور تمام وقت در این بخش گلایه و یا انتقادی داشته باشند ، به نظرم این خواسته آن ها بحق بوده چرا که هرگاه هر مقام مسئولی به طور شبانه روزی در این منطقه ماندگار شود طبیعتا بیشتر مشکلات مردم این بخش را لمس و درک خواهد کرد.
فرماندارنوشهر نیز با اشاره به نقد غیرمنصفانه خدمات دولت درتوسعه زیرساخت ها بویژه در منطقه کجور از سوی برخی از فعالان رسانه ای در این شهرستان گفت که دولت درحد توان برای توسعه این بخش ییلاقی و کوهستانی گام های اساسی برداشته است.
اخیرا در برخی از فضاهای مجازی اطلاعاتی با محتوای آنکه بخش کجور مورد غفلت قرار گرفته و ردپایی از اقدامات دولت تدبیر و امید برای توسعه زیرساخت ها وحل مشکلات روستائیان و شهروندان این منطقه تاریخی و کوهستانی دیده نمی شود، منتشر شده است.
عبدالصمد صفرنژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هرچند هیچ مقام مسئولی چنین ادعایی ندارد که دربخش کجور مشکلی وجود ندارد و ساکنان این منطقه از همه امکانات رفاهی برخوردارند ولی از اینکه با سیاه نمایی و کم اهمیت جلوه دادن خدمات دولت عده ای سعی نمایند یاس و ناامیدی در جامعه تزریق کنند ، چنین رویه ای نیز به دور از انصاف است.
وی اظهارداشت :‌ این دولت با همه محدودیت های مالی و تحریم های ظالمانه تاحدودی توانست اعتبارات قابل توجهی از محل کمیته برنامه ریزی و سرمایه ای استان ، وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های عمرانی و اشتغالزایی در بخش کجور اختصاص دهد.
فرماندارنوشهر گفت : مساله بعدی آن اینکه این دولت بسیاری از مشکلات و موانع پیش پای روند اجرایی طرح هایی که فقط در حد کلنگ زنی در بخش کجورمطرح شده بود موفق شد با رایزنی و پی گیری های فراوان با مسئولان استانی بویژه استاندار و نیز مسئولان کشوری حل کند.
صفرنژاد افزود : ‌به عنوان نمونه راه دسترسی مستقیم نوشهر به کجور که جزو مصوبات سفرهای استانی دوره گذشته بوده و متاسفانه به علت محدودیت زیست محیطی عملیات اجرایی آن آنجام نشد این موضوع در دستور کار دولت قرار گرفت و خوشبختانه برای عملیاتی کردن آن یک همگرایی خوبی میان استاندار مازندران و رئیس سازمان محیط زیست کشور ایجاد شده است.
وی ادامه داد :‌ عملیات اجرایی این طرح طبق اسناد موجود از سال 1388 با پیش بینی اعتباری حدود 30 میلیارد ریال به طول حدود 33 کیلومتر آغاز شد و قرار بود اجرای آن از جاده معدن منطقه ماشلک نوشهر آغاز و پس از گذر از میان جنگل های کجور به روستاهای 'ویسر' و 'دلسم ' منتهی گردد اما این طرح در مسیر اجرا با محدودیت های زیست محیطی مواجه شد.
فرماندارنوشهر ،‌ رفع محدودیت های زیست محیطی در فرآیند اجرای طرح یکپارچه سازی اراضی کشاورزی به گستره حدود 200 هکتار ، جلوگیری از دخل و تصرف به اراضی ملی و تغییرکاربری زمین های کشاورزی ، گازرسانی ، انجام روکش آسفالت برخی از راههای اصلی را ازدیگر اقداماتی معرفی کرد که در این بخش انجام گرفته است.
صفرنژاد از رسانه ها به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان توصیف کرد و گفت که نقدهای سازنده از عملکرد مسئولان دستگاه های اجرایی می تواند به بهبود فرآیند خدمات رسانی منجر گردد ولی انتقادهایی که با تخریب همراه باشد باعث بی اعتمادی مردم به مسئولان در جامعه می شود.
بخش کجور نوشهر با برخورداری از 62 روستا و 2 شهر ، دستکم 12 هزار نفر جمعیت ثابت و 25 هزار نفر جمعیت متغیر دارد و این منطقه ییلاقی و کوهستانی درفاصله حدود 75 کیلومتری جنوب شرقی نوشهر قرارگرفته است.
7078 /1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.