به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی روز شنبه در نشست روسای ادارات تبلیغات اسلامی مازندران در ساری ، افزود : در عین حال افرادی که در قبال دریافت زمین و تسهیلات به تعهداتشان برای اشتغال عمل کرده اند ، تشویق خواهند شد.
وی از پرداخت تسهیلات اشتغالزا به 10 هزار مازندرانی در سال گذشته خبر داد و رقم تسهیلات پرداختی به این افراد را هم یکهزار میلیارد ریال اعلام کرد.
استاندار مازندران خروج بیش از سه هزار مستمری بگیر دستگاههای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی طی سال گذشته را نتیجه پرداخت تسهیلات اشتغالزا دانست .
اسلامی گفت : رفع مشکل بیکاری اصلی ترین و جدی ترین دغدغه دولت تدبیر و امید است ، ولی جوانان هم باید بپذیرند که با توجه به تلاش برای کوچک کردن بدنه دولت ، دیگر نباید در ادارات دولتی به دنبال شغل بگردند .
وی سیاست دولت را تقویت بخش خصوصی و ایجاد اشتغال با مشارکت آنان و کارآفرینان دانست و تاکید کرد : گذشته از ظرفیت اندک بخش دولتی برای اشتغالزایی ، پدیده پارتی بازی در جذب نیرو همواره یکی از گلایه های مهم مردم و علت اصلی نارضایتی آنان از نظام اداری بوده و به همین دلیل جذب نیرو در دستگاههای اجرایی تنها از طریق آزمون سراسری انجام شود .
استاندار مازندران اضافه کرد : با کارهایی که دولت تدبیر و امید انجام داده است تمامی راههای تخلف در زمینه جذب نیروها بسته شده است و مردم اطمینان داشته باشند حتی اگر یک نیرو قرار باشد در دستگاه اجرایی جذب شود ، باید از طریق آزمون باشد .
نماینده عالی دولت همچنین در این نشست که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد ، گفت : نسل جوان و نوجوان امروزی نسبت به مسائل انقلاب و باورها و شرایط پیش از انقلاب آگاهی ندارد و این وظیفه دستگاههای تبلیغی است تا با زنده نگه داشتن آن باورها ، ادامه راه و مسیر انقلاب را تضمین کنند.
وی از سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان نهاد برخوردار از شبکه های زیاد مردمی نام برد و افزود : می بایست از این ظرفیت ها برای پیشبرد اهداف و برنامه های نظام در جامعه استفاده کرد .
استاندار مازندران گفت : در حالی که کشورهای مستکبر با تزریق یکسری القائات تحریک آمیز مخرب در فضای مجازی به دنبال بی ثباتی در کشور هستند ، نهادهای فرهنگی همچون تبلیغات اسلامی با بسیج امکانات می تواند در این زمینه پویاتر و عملیاتی تر عمل کند .
اسلامی تاکید کرد : در حالی که دشمنان با وارد کردن اتهام های ناروا و تحلیل های غیر واقعی ، تلاطم در کشورمان ایجاد می کنند ، نهادهای فرهنگی وظیفه دارند تا با آگاهی از مسائل روز جامعه و استفاده از ظرفیت فضای مجازی ، این توطئه ها را خنثی کنند .
در این نشست بر ضرورت تلاش برای رفع مشکلات پیش روی فعالیت ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان های مازندران چه در خصوص امکانات و تجهیزات و چه در زمینه همراهی مجموعه ها ، تاکید شد.
بر اساس آمارهای رسمی هم اکنون سه هزار و 500 هیات مذهبی ، سه هزار و 800 مداح ، 108 کانون فرهنگی و دینی و 169 خانه عالم زیر پوشش اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران قرار دارند.
اول تیر ماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی نام دارد .
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.