به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این مراسم تعدادی از نزدیکان و دوستان مرحوم فیوج زاده برگ هایی از خاطرات زندگی با این هنرمند را ورق زدند و از آنچه که کم لطفی و دیده نشدن هنرمندان استان نامیدند ، گله کردند.
اهالی هنر و موسیقی مازندران در این مراسم پیکر استاد فیوج زاده را با سرنا نوازی و لَله وا نوازی بدرقه کردند تا در زادگاهش در روستای ' مرمت ' ساری به خاک سپرده شود.
مراسم امروز وداع با استاد فیوج زاده در راهرو های سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر ساری در حالی برگزار شد که بسیاری از حاضرین سراپا ایستاده بودند و تعداد اندکی صندلی پلاستیکی برای حاضرین تعبیه شد.
آقاجان فیوج زاده در سال 1312 در روستای مِرمِت ساری چشم به جهان گشود و در دوران کودکی با لَله‌وا آشنا شد و سپس به سرنا نوازی روی آورد. او این ساز را نزد استاد محمدقلی در ساری فراگرفت.
فیوج زاده از معدود افرادی بود که بسیاری از قطعات و نغمه‌های قدیمی و کهنِ مازندرانی را در سینه‌اش نگهداری و برای مردم نواخته است.
وی در چندین جشنواره‌ی فجر با همراهی محسن و علی علیزاده نوازندگان دسرکوتن، مقام برتر کشور را کسب کرد.
همچنین برادر بزرگ وی مصطفی علیزاده فیوج زاده که همچنان در قید حیات است نوازنده چیره دست ساز کمانچه و دسرکوتن است که از وی اثری به همت فرهنگخانه تحت عنوان کمانچه‌ی مازندران منتشر شد.
پیشکسوت موسیقی مازندران که بیش از 60 سال نفسش را در سرنا دمیده، پس از سال ها تحمل بیماری و کهولت سن عصر دوشنبه 21 خرداد 1397 درگذشت و صدای سورنای وی برای همیشه خواموش شد.
سال گذشته نیز مازندران با درگذشت استاد حسین طیبی ، پدر نی نوازی مازندران ، یکی از چهره های برجسته حوزه موسیقی خود را از دست داده بود.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.