حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی یکشنبه شب در مراسم سی امین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی ( ره) در مصلی ساری با بیان این که هفت ویژگی منحصر بفرد ، امام راحل را سویدای دل مردم ایران قرار داده است ، اضافه کرد : امام راحل می گفتند که جانم فدای مردم باد و این ویژگی خاص ایشان بوده است.
وی جامعیت در عرفان ، فلسفه ، اصول و سیاستمداری را از دیگر ویژگی های امام راحل برشمرد و گفت : امام تنها فقیهی بود که ولایت فقیه را تبیین کرد و خود معمار ولایت شد.
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری مردم سالاری دینی در تئوری ولایت فقیه را از دیگر ویژگی های امام دانست و افزود : امام راحل با تفکر دموکراسی دینی در مقابل لیبرلیسم غرب و سوسیالسم شرق ایستادگی کرد.
خاتمی با بیان اینکه امام راحل از عنصر عاشورا به عنوان عنصر حرکت بیشترین استفاده را کرد ، گفت : امام در سیاست فعال بود و در راه پیروزی انقلاب و تداوم آن انفعالی عمل نکرده است.
وی با توضیح این که امام با سیاستمداری ، آمریکا را شیطان بزرگ معرفی کرد و شعار آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند را با قدرت فریاد زده است ، اظهار داشت : زیرکی و هوشیاری فوق العاده امام خمینی (ره) از دیگر ویژگی ایشان بوده است.
خاتمی شجاعت کم نظیر و مثال زدنی امام راحل را به عنوان دیگر ویژگی نام برد و گفت : مصداق بارز این ویژگی این است که ایشان به صراحت اعلام کردند که من سینه ام را در برابر گلوله شما دشمنان اسلام آماده کرده ام.
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری به اهمیت تداوم یافتن آرمان ها و ارزش های بنیانگذار جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری نیز همانند امام راحل شجاعانه و سیاستمدارانه در مقابل زیاده خواهی دشمنان ایران برخورد می کنند.
وی خطاب به مسئولان افزود : یقین کنید که گره از کار مردم باز کردن نعمت خدا در جمهوری اسلامی ایران است .
امام جمعه موقت تهران به اجتماع عظیم مردم به مناسبت شب های احیا اشاره کرد و گفت : مولای متقیان نیز هفت ویژگی منحصر به فرد داشته اند.
وی گفت : حضرت علی (ع) تنها مولود کعبه ، تنها تربیت یافته دامان رسول الله از سن شش سالگی ، اولین ابراز کننده اسلام ، رزمنده بی بدیل 80 جنگ نبی اکرم ، جان باز بی بدیل ، بزرگی که بیشتر مدال ها ( 300آیه ) را از خدا گرفته است و بزرگی که بیشترین مدال ها را از پیامبر اکرم ( ص ) گرفته است .
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این مراسم که با حضور آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران ، محمد اسلامی استاندار و آحاد مردم برگزار شد ، شرک کنندگان علاوه بر قرائت دعای جوشن کبیر ، سینه زنی و نوحه خوانی کردند.
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.