تیم کشتی فرنگی آمل امسال برای نخستین بار با حضور کشتی گیران مستعد و بومی شهرستان سهمیه حضور در مسابقات لیگ دسته یک کشتی فرنگی باشگاههای کشور را کسب کرد.
پرویز فرزان پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : خوشبختانه هم حامی مالی شرکت لبنی دوشه هراز آمل و هم شورای اسلامی و شهرداری آمل برای کمک به این تیم استقبال خوبی کردند.
وی ادامه داد : تیم آمل در هفته نخست این مسابقات با قرعه استراحت مواجه بود ولی در هفته دوم در مشهد مقدس جمعه شب به مصاف تیم شهرداری این شهر می رود.
هدایت این تیم را بختیار تقوی نیا از مربیان آملی و با سابقه تیم های ملی نوجوانان و جوانان بر عهده دارد و عادل بالی تبار و هادی حسن نژاد دو مربی دیگر آملی هم که سابقه درخشانی در دوران کشتی خود در تیم های ملی داشتند ، در کادر فنی حضور دارند.
تیم کشتی هراز آمل برای شرکت در نخستین دوره مسابقات لیگ ، اسامی 25 فرنگی کار را که بیشتر آنان آملی و از مدعیان حضور در رده های مختلف تیم ملی و دارای انگیزه بالایی هستند به فدراسیون کشتی ارسال کرد .
تاکنون 22 کشتی گیر آملی قرارداد خود را با این تیم در لیگ قطعی کردند.
فرزان شرایط تیم نماینده آمل در مسابقات امسال را مطلوب توصیف کرد و گفت : با حضور کادر فنی بسیار مجرب و قوی و نیز کشتی گیران باانگیزه ای که دراختیار داریم، صعود به مراحل بالاتر و حتی صعود به رقابت های فصل آینده لیگ برتر دور از انتظار نیست .
فصل جدید مسابقات لیگ کشتی آزاد و فرنگی دسته یک باشگاههای کشور درسال جاری با حضور 14 تیم درحال برگزاری است.
لیگ کشتی آزاد دسته یک باشگاههای کشور در دو گروه برگزار می شود که در گروه (الف) تیم های هیات کشتی بابل، هیات کشتی بابلسر، پتروشیمی بهشهر، هیات کشتی همدان و هیات کشتی آذربایجان شرقی و در گروه (ب) نیز تیم های شهدای پازوار امیرکلا، شهر بی نقطه ساری، هیات کشتی گلستان و شهرداری مشهد حضور دارند.
همچنین در لیگ دسته یک کشتی فرنگی نیز تیم های آنزان ایذه، رضا پویش اهواز، شرکت ملی حفاری، شهرداری مشهد و هیات کشتی اردبیل وهیات آمل حضور دارند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، کشتی فرنگی در شهرستان آمل برخلاف کشتی آزاد، این شهرستان را به یکی از قطب های مهم واصلی این رشته در کشور تبدیل کرده است .
هم اکنون محسن حاجی پور ، علی ارسلان و امیرحسین حسینی سه ملی پوش دعوت شده مازندرانی به اردوی آماده سازی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران هر سه نفر از شهرستان آمل هستند.
علاوه براین هم اکنون تعدد کشتی گیران فرنگی کار با انگیزه که در رده های سنی پایه و جوانان در پشت نوبت برای حضور در تیم های منتخب استان و تیم های ملی هستند.
همچنین وجود مربیان با سابقه و کاربلد همچون حسن حسین زاده، بختیار تقوی نیا مربیان آملی هستند که در سال های اخیر یک پای ثابت حضور در کادر فنی تیم های ملی کشتی فرنگی در رده های سنی جوانان و نوجوانان بودند.
کشتی فرنگی در شهرستان آمل به واسطه درخشش قاسم رضایی دارنده دو نشان طلا و برنز المپیک های لندن و ریو و همچنین شرکت در المپیک پکن مورد توجه ویژه علاقه مندان قرار گرفت .
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.