دبیر شورای اطلاع رسانی استان مازندران گفت: متاسفانه به موازات رشد فضای مجازی روابط عمومی ها ارتقاء نیافته اند.

به گزارش  خبرگزاری ایلنا از نکا،احمد مظفری که در جمع مدیران روابط عمومی دستگاه ها و ادارات شهرستان نکا  با بیان اینکه اطلاع رسانی هوشمندانه و هنرمندانه و اطلاع یابی آگاهانه و هدفمند را دو رسالت مهم و راهبردی مسئولین روابط عمومی است،گفت : برای تحقق این دو رسالت مهم مدیر روابط عمومی باید سواد رسانه ای را ارتقاء داده و مهارتهای ارتباطی خود را تقویت نماید .

دبیر شورای اطلاع رسانی استان برقراری ارتباط دو سویه و دو وجهی با ایجاد حلقه ارتباطی و شناسایی دقیق فرصت ها و تهدیدها و درک روشن و دقیق مأموریت ها و اهداف سازمان را برای انجام مسئولیت روابط عمومی بسیار مهم خواند و گفت : کلیه فعالیتها و اقدامات روابط عمومی باید مبتنی بر تحقیقات و پژوهش بوده تا بتواند نقش مشاوره ای خود را در  فرایند تصمیم گیری و تصمیم سازی سازمانی محقق کند .

مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران ایجاد کانال ارتباطی برای منتقدان ، پرهیز از اغراق و غلو در ارائه آمار و اطلاعات را یادآور شد و گفت : همه باید تلاش کنیم تا روابط عمومی توجیه گر را به روابط عمومی تحلیل گر تبدیل نمائیم .

مظفری گسترش تعامل و تفاهم بین مدیران با کارکنان و مخاطبین را ضروری دانست و گفت : بهره گیری از نوآوری ابتکار و ایده نو ،تلاش برای جلب رضایت ، پذیرش ، مقبولیت و همکاری ، پیش بینی چالشها و آینده نگری و کمک به مدیران برای حل بحرانها و بهسازی نیروی انسانی روابط عمومی برای انجام رسالت روابط عمومی راهبردی و کلیدی است.

وی تاکید کرد: با توسعه روزافزون فضای مجازی بازنگری مجدد وظایف و اختیارات روابط عمومی یک ضرورت انکار ناپذیر است.

مظفری دمیدن فضای امید در جامعه و اعتمادسازی را ماموریت مهم روابط عمومی دانست و گفت : مدیران روابط عمومی با رسانه ها برخورد عادلانه داشته باشند.

وی تسلط بر فناوریهای نوین و حضور مؤثر در شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی را خواستار شد و گفت : ایجاد آرامش با خردورزی و تدبیر مهمترین استراتژی دولت تدبیر و امید بوده است.

وی به اقدامات مهم دولت تدبیر و امید در استان اشاره کرد و گفت : در دولت تدبیر و امید تمامی زیرساخت ها و در همه بخشها شاهد رشد و توسعه فزاینده بوده که مدیران روابط عمومی می بایست با ارائه اطلاعات و آمار درست و شفاف برای انعکاس این فعالیتها اقدام کنند .

وی 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی را تبریک و تهنیت گفت و تصریح نمود : متاسفانه به موازات رشد فضای مجازی روابط عمومی ها ارتقاء نیافته اند و جایگاه روابط عمومی حتی تضعیف هم شده است .

مظفری تاکید کرد : اگر روابط عمومی ها حرفه ای و روز آمد شوند بسیاری از مشکلات حوزه های دیگر حل خواهد شد .

دبیر شورای اطلاع رسانی استان در پایان گفت : استاندار مازندران برای تقویت و حضور جدی روابط عمومی در عرصه اطلاع رسانی و اطلاع یابی همواره دغدغه دارند گفت : در سال 97 برای ارتقاء سواد رسانه ای مدیران روابط عمومی چند دوره آموزشی الکترونیکی و حضور ی برگزار خواهد شد و انتظار داریم مدیران دستگاههای اجرایی نیز برای تقویت جایگاه روابط عمومی گام عملی بردارند

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.