محمد اسلامی روز یکشنبه در جلسه نشست بانوان فعال اقتصادی و کارآفرین که در ساری برگزار شد افزود : اگر از ابتدای انقلاب ، کشور موضوع ارز و قیمت آنرا مدیریت می کرد و اجازه ایجاد کسب و کاری با نام خرید و فروش ارز را نمی دادند ، تا این میزان پول ملی ما آسیب نمی دید .
وی ادامه داد : در چند روز اخیرشاهد این هستیم که آمریکایی ها به صراحت بیان می کنند که از هیچ جنگی با ایران نتیجه نگرفتیم و اکنون با جنگ اقتصادی به سراغ ما امده اند .
اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی ها به لحاظ مالی به دنبال ضربه به ایران هستند ، گفت : باید همه کمک کنند تا دولت سیاست های اقتصادی خود را کامل اجرا کند تا متعادل شدن بازار را شاهد باشیم .
استاندار مازندران اظهار کرد هیچ مشکلی در تامین ارز برای فعالان اقتصادی استان وجود ندارد و به مقدار نیاز در ثبت سفارش فعالان ارز داده خواهد شد و استانداری پیگیر مطالبات متقاضیان خواهد بود .
وی افزود: همه فعالان اقتصادی برای استفاده از ارز می توانند در سامانه ' نیما ' عضو شده و مطالبات خود را ارائه کنند .
**بانوان کارآفرین روستایی استان مازندران بیمه می‌شوند
استاندار مازندران در ادامه با بیان اینکه بانوان روستایی استان از دیرباز نقش موثری در اقتصاد داشتند ، گفت: بانوان کارآفرین روستایی مازندران مشمول بیمه می‌شوند.
وی افزود: در حوزه روستاهای استان، بانوان بیشتر از آقایان در صحنه فعالیت‌های اجتماعی حضور داشته و اکنون نیز تمایل برای ایجاد اشتغال از سوی بانوان رو به افزایش است.
اسلامی با بیان اینکه کارگاه‌های روستایی بانوان مازندران حمایت می‌شود، افزود: بیمه روستاییان و عشایر مشمول بانوان کارآفرین در روستاها خواهد شد که بخشی از آن به صورت اقساط دریافت خواهد شد .
استاندار مازندران با بیان اینکه بانک ملی تا سقف 50 میلیون تومان به بانوان کارآفرین تسهیلات اعطا می‌کند، افزود: سایر بانک‌ها نیز تا سقف 30 میلیون تومان به قالیبافان اعطا تسهیلات خواهند کرد و در ازای هر دار قالی خالی نیز تا سقف 10 میلیون تومان تسهیلات ارائه می شود.
اسلامی از کارآفرینان مازندران خواست تا برای ایجاد کسب وکارهای جدید به سامانه کارا مراجعه کنند و همچنین به مسئولان مربوطه دستور داد تا بازارچه‌های خوداشتغالی در همه شهرهای مازندران برای تقویت اشتغال بانوان ایجاد کنند و بانک‌ها نیز در این زمینه همکاری ویژه ای داشته باشند.
**انتقاد استاندار از عملکرد اتاق بازرگانی
استاندار مازندران با بیان اینکه به دلیل گردشگر پذیر بودن استان ایجاد شرکت حمل و نقل مسافری لازمه استان است ، گفت در این موضوع از اتاق بازرگانی خواسته شد که اقدام کند اما پس از گذشت چندین ماه هیچ گونه اقدامی انجام نشد .
اسلامی افزود : اتاق بازرگانی متاسفانه متفاوت و مخالف دستگاه های دولتی عمل می کند که رضایت بخش نیست .
وی ادامه داد : در حال حاضر اداره صنعت معدن و تجارت قول همکاری برای ایجاد شرکت حمل و نقل جهانگردی داده است .
**سهم بانوان مازنی در فعالیت‌های اقتصادی کارآفرینانه افزایش یافت
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به تقویت تولید در بین بانوان کارآفرین استان، گفت: سهم بانوان مازنی در فعالیت‌های اقتصادی کارآفرینانه افزایش یافت.
سمیه قاسمی طوسی بعد از ظهر امروز در نشست بانوان فعال اقتصادی و کارآفرین مازندران با اشاره به نقش بانوان کارآفرین در توسعه اقتصادی اظهار داشت: چهار درصد روسای اتحادیه های صنفی مازندران بانوان هستند.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اینکه بانوان در صحنه‌های اجتماعی حضوری پررنگ دارند، تصریح کرد: زنان جامعه باید دارای فرصت، مصونیت و حقوق اجتماعی برابر مردان باشند.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.