مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: مدیریت 80 درصد کارگاه های قالیبافی به عهده بانوان است.

به گزارش ایلنا از ساری،سمیه طوسی بعدازظهر امروز در نشست بانوان فعال اقتصادی و کارآفرین مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد با بیان اینکه ایجاد کسب و کار در حوزه بانوان از برنامه های مهم امور بانوان استانداری است،اظهار داشت:پیگیری حسن اجرای مصوبات دهگانه در حوزه زنان از محورهای مهم در حوزه زنان است.

وی افزود:شناسایی زنان فعال اقتصادی و تهیه بانک اطلاعاتی، تعامل و تبادل نظر میان بانوان صاحبنظر، برگزاری مسابقه سیاستگذاری برای اشتغال زنان را از دیگر برنامه های حوزه بانوان است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران طرح ملی توان افزایی زنان در مسیر کسب و کار تحت عنوان مسیر کسب و  کار من با همکاری بنیاد توسعه تعاون و کارآفرینان زنان را از دیگر محورهای اقدامات امور بانوان و خانواده استانداری اعلام کرد.

وی ترغیب زنان و دختران فارغ التحصیل به کارآفرینی ، برگزاری نشست هم اندیشی زنان فعال و ایده پرداز را از برنامه ها برشمرد.

طوسی گفت :براساس آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت از 150 هزار واحد صنفی در مازندران  25 درصد آن برای بانوان است.

وی با اعلام اینکه از 625 اتحادیه صنفی در مازندران فعالیت میکنند ،تصریح کرد: 4 درصد از روئسای این اتحادیه ها بانوان هستند.

طوسی شمار کارت بازرگانی صادر شده در مازندران را 800 کارت اعلام کرد که9 درصد آن مربوط به بانوان است

وی عنوان کرد: از 200 واحد معدن استان 4 درصد برای بانوان است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از 3 هزار واحد صنعتی مازندران یک درصد مدیریت آن را به عهده دارند.

طوسی شمار زنان بافنده قالیباف مازندران را 30 هزارنفر اعلام کرد و گفت: از 150 کارگاه قالیبافی مازندران مدیریت  80 درصد این کارگاه ها به عهده بانوان استان است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.