به گزارش خبرنگا ایرنا ، در این اخطاریه تاکید شده است که با عبور متناوب امواج از روی نوار شمالی کشور ، این تغییرات جوی از امروز چهارشنبه در استان آغاز می شود و تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه می یابد .
در اخطاریه هواشناسی همچنین از احتمال وقوع بارش های رگباری همراه با رعد و برق در کوتاه مدت که منجر به روان آب و سیلاب ناگهانی در ارتفاعات می شود ، هشدار داده است .
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : تغییرات جوی این چند روز در ساعات بعد از ظهر و شب بویژه در ارتفاعات استان خواهد بود .
احمد اسدی اضافه کرد : این شرایط جوی در ارتفاعات به صورت ناپایداری های به شکل رشد ابر همراه با رگبار ، رعد و برق و وزش باد (گاهی شدید ) و احتمال رگبار خواهد بود .
وی گفت : در این ایام وقوع بارش های رگباری همراه با رعد و برق در کوتاه مدت می تواند منجر به جاری شدن روان آب و سیلاب ناگهانی به صورت محلی در ارتفاعات مازندران شود .
** کاهش 6 درجه ای دمای هوا
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران همچنین گفت که در این مدت دمای هوای استان تا حدود 6 درجه کاهش می یابد .
وی افزود : این کاهش دما به صورت تدریجی در این روزها اتفاق می افتد و همچنین آفتابی و ابرناکی هوا پدیده غالب ساعات مختلف این روزها باقی خواهد ماند.
مازندران در روزهای اخیر هوای گرمی را پشت سر گذاشته است به طوری که دیروز سه شنبه در گرم ترین روز این هفته ، مردم استان گرمای هوای 35 درجه را احساس کردند .
هم اکنون آسمان تمامی نقاط استان نیمه ابری است دمای هوای شهر ساری مرکز استان هم 30 درجه سانتی گراد بالای صفر است .
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.