کمتر از 20 دستگاه خودرو لجن کش در قائمشهر فعالیت دارند که عمدتا لجن ها را در داخل رودخانه ها و یا کنار جاده ها تخلیه می کنند.
یک فعال زیست محیطی شهرستان قائمشهر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود : بارها مشاهده شده که خودروهای لجن کش محتویات را بدون هیچ دغدغه ایی در حاشیه کمربندی و رودخانه ها رها سازی می کنند .
کیخسرو یزدانی با اشاره به اینکه بهتر است تا صدا و سیما با تهیه فیلم از تخلیه فاضلاب این خودروها در حاشیه رودخانه ها ، شهر و کمربندی اقدام کند ، افزود : این امر باعث می شود تا شهروندان با دیدن این نوع فیلم ها نسبت به محیط زیست حساس شوند.
وی با بیان اینکه مردم هم می توانند در کنار مسئولین برای حل این معضل کمک کنند ، افزود : نباید تنها از مسئولین توقع داشت ، بلکه محیط زیست متعلق به همگان است که همه می توانیم در این امر مهم برای کاهش آلودگی کمک کنیم .
** برخورد با 12 دستگاه خودرو لجن کش در قائمشهر
رئیس اداره محیط زیست شهرستان قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود : سالهاست ماشین های لجن کش بدون پلاک در این شهرستان فعالیت می کنند.
علی محمد دعاگو با بیان اینکه خودروهای لجن کش یکی از دغدغه های اصلی ما در این شهرستان است ، گفت که باید به فکر راهکاری برای حل این معضل بود تا شبکه جمع اوری فاضلاب شهری احداث شود.
وی راهکار کوتاه مدت برای حل این مشکل را احیاء پکیج در کنار مرکز دفن زباله اعلام کرد.
مرکز دفن زباله قائمشهر در حاشیه جاده قائمشهر به سیمرغ و در نزدیکی روستای دیوکلا سفلا واقع شده است .
رئیس اداره محیط زیست قائمشهر با اشاره به اینکه سال گذشته 12 مورد رانندگان خودرو لجن کش را به دادگاه معرفی کرده ایم ، افزود : این افراد بعد از رفتن به دادگاه با حکم جریمه ریالی آزاد شده اند.
دعاگو گفت که به دلیل نداشتن راهکار برای خودروهای لجن کش در این شهرستان نمی توان نسبت به ساماندهی این خودروها اقدام کرد.
نائب رئیس شورای شهر قائشمهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه معضل اصلی ما در بحث فاضلاب خانگی است که باید در کوتاه و میان مدت رسیدگی شود ، گفت که در کمیسیون سرمایه گذاری شورا 2 موضوع مهم همچون فاضلاب شهری و پسماند عفونی را مد نظر قرار داده ایم .
عباس صالح زاده بیان کرد : در راستای پسماند عفونی جهت انعقاد قرارداد شرکت مورد نظر انتخاب و با تعریف طرح و منابع مالی آن را به صورت پکیج در اختیار شهرداری قرار داده ایم .
وی این نوید را داد تا سرمایه گذار ظرف 2 ماه آینده نسبت به احداث کارخانه پسماند عفونی در محل دفن زباله این شهرستان اقدام کند.
نائب رئیس شورای شهر قائمشهر با بیان اینکه کل پسماند عفونی اعم از آزمایشگاه ، مطب ها و بیمارستان هایی که این امکانات را ندارند در این کارخانه قرار می گیرد ، افزود : حتی از شهرهای نزدیک به شهرستان قائمشهر هم می توانند پسماند عفونی خود را به این شهرستان ارسال کنند.
صالح زاده با اشاره به اینکه برنامه ما در شورای پنجم الویت بحث پسماند بوده است گفت که طی توافق نامه با سه شرکت بنا شد تا انها با منابع مالی خود این کار را انجام دهند.
وی به پساب خانگی اشاره کرد و ادامه داد : طی جلسه برگزار شده با شرکت اب و فاضلاب و بخش خصوصی بنا شد تا سه شرکتی که اعلام آمادگی کرده اند در محل کشتارگاه قدیم نسبت به تصفیه خانه پساب خانگی اقدام کنند.
نائب رئیس شورای شهر قائمشهر ادامه داد : این تصفیه خانه با ظرفیت 2 دستگاه 100 تا 150 متر مکعب راه اندازی خواهد شد که نظارت آن با اداره آب و فاضلاب شهری است .
صالح زاده برآورد نهایی برای اجرای این طرح را کمتر از 3 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که امیدواریم تا شهریورماه امسال شاهد به بهره برداری رسیدن این تصفیه خانه باشیم .
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری شهرستان قائمشهر در خصوص راه اندازی تصفیه خانه خانگی در محل کشتارگاه گفت که طی جلسه برگزار شده مقرر گردید تا سرمایه گذاران با اصلاح طرح به زودی نسبت به راه اندازی این طرح اقدام کنند.
علیرضا سعیدی در خصوص طرح جمع آوری فاضلاب شهری گفت : این طرح تاکنون با 20 کیلومتر و هزینه ایی بیش از 8 میلیارد تومان اجرا شده است .
مطالعه طرح شبکه جمع آوری فاضلاب شهری از سال 87 آغاز و بنا شد تا 450 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرستان قائمشهر اجرا شود.
عملیات اجرایی این طرح از سال 92 آغاز شد و تاکنون 20 کیلومتر آن راه اندازی شده است .
7334/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.