علیرضا زاکانی روز چهارشنبه در همایش 'فناوری های نوین در اقتدار ایران اسلامی' در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل افزود: حق نداریم در دعواهای سیاسی منافع مملکت را به خطر بیاندازیم که این موضوع در زمان انتخابات ریاست جمهوری رخ داد.
رییس مجمع عالی بسیج اساتید کشور اظهارداشت: سال 92 موضوع هسته ای کشورمان موضوع رقابت انتخاباتی قرار گرفت که یک کار اشتباه بود و در جامعه ما یک باوری ایجاد شد و آن این بود که اگر می خواهیم موفق شویم هیچ راهی جز مذاکره نداریم.
زاکانی با بیان اینکه شعار انتخاباتی در موضوع هسته ای جایگاه این علم را خدشه دار کرده است و به پایین ترین سطح کشانده است؛ گفت: امروز مذاکره برجام یک سند معیوب است و معامله ما یک طرفه و معیوب است و ما به منافع خود دراین معامله نرسیدیم .
وی بیان کرد: سالیان سال است که اروپایی ها و آمریکایی ها برعلیه ایران ادعا دارند و آن هم برسر انرژی هسته ای است و از ما می خواهند به کشورهای منطقه کمک نکنیم ولی خودشان این حق را برای خودشان ایجاد کردند که منافعشان را از آن طرف دنیا تامین کنند.
زاکانی گفت: استکبار جهانی به هیچ عنوان ایران مقتدر را نمی تواند بپذیرد و در مراحل مختلف انقلاب موانع زیادی را در مسیر توسعه ، پیشرفت و بالندگی جمهوری اسلامی ایران قرار داده و در صدد اخلال در رشد اقتصادی کشور است.
در ادامه رییس بسیج اساتید دانشگاههای مازندران نیز در این همایش گفت: فناوری های هسته ای نباید به یک کارکرد سیاسی تبدیل شود .
مجتبی بلباسی افزود: حق دانشگاههای ما این نیست که حوزه دانش در کوران جریان های سیاسی آسیب ببینند.
همایش 'فناوری های نوین در اقتدار ایران اسلامی' در راستای سلسله جلسات بسیج اساتید استان مازندران به مناسبت های مختلف برگزار شده است. همزمان با 20 فروردین به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای امروز چهارشنبه این همایش با حضور جمعی از اساتید بسیجی از سراسر دانشگاههای مازندران در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.
/18997328
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.