به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام ابراهیم حیدری روز یکشنبه در آئین معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلوگاه افزود : توجه به تولید داخلی و نهادینه کردن این فرهنگ از مسائل مهمی است که باید در راستای دغدغه های رهبری در سال جدید با جدیت دنبال شود.
وی گفت : توجه به اقتصاد و معیشت مردم از دغدغه های مهم رهبری است که در سال جدید شعار سال را با عنوان ' حمایت از کالای ایرانی' انتخاب کردند تا همگان با خودباوری و تعصب برای خرید کالای ایرانی اقدام کنند.
حیدری با بیان اینکه بالندگی جامعه در گرو حمایت از جوانان در عرصه های مختلف کار و تلاش است ، افزود : بومی سازی مسئولان از ایده های مهم ما در اوقاف مازندران است و اوقاف از جوانان دیندار ، انقلابی ، میدانی و عملیاتی در پست های مدیریتی استفاده می کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت : ترویج فرهنگ وقف و موقوفات به عنوان وظیفه تنها در اختیار یک دستگاه اداره اوقاف نیست ، بلکه همه مردم و دستگاههای اجرائی می توانند دخیل باشند .
وی افزود : اوقاف متولی موقوفات در مسیر شناساندن و احیای آنهاست و فرهنگ وقف به مشارکت و همکاری همگان نیاز دارد .
فرماندار گلوگاه هم توجه به وقف را از مسائل مهم جامعه عنوان کرد و گفت که باید همه در این بخش دغدغه داشته باشند.
محمدرضا تباکی همچنین توجه به امنیت تردد در جوار امامزاده بی بی زینب گلوگاه را که در حاشیه جاده قرار دارد ، از مسائل مهم دانست و تاکید کر که باید بیش از پیش به آن توجه شود و ایمن سازی لازم صورت گیرد .
در این نشست مجید رضایی به عنوان مدیر جدید اوقاف و امور خیریه شهرستان گلوگاه معرفی و از خدمات محمدحسین فاضلی تجلیل شد.
مازندران، دومین استان کشور از نظر تعداد موقوفات است و یک هزار و 22 بقعه ، 13 هزار موقوفه ، 190 هزار رقبه و هشت هزار اماکن مذهبی در این استان وجود دارد .
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.