اوتیسم ، یک اختلال رشد است که در سه سال اول زندگی ظاهر می شود و با تاثیرگذاری بر روی مغز ، رفتارهای اجتماعی و مهارت ارتباط برقرار کردن کودک را مختل می کند.
وحید حسین زاده عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز نگهداری بیماران اوتیسمی ' خورشید ' شهرستان آمل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : متاسفانه شیوع بیماری اوتیسم رو به افزایش است و براساس تحقیقاتی که انجام شده تعداد مبتلایان پسر به این بیماری بیشتر بوده است .
وی ادامه داد : هم اکنون چهار مرکز روزانه در مازندران به بیماران اوتیسمی که تاکنون شناسایی و معرفی شدند ، خدمات حمایتی از جمله گفتار درمانی ، کار درمانی و هنر درمانی ارائه می کند.
معاون بهزیستی مازندران با اعلام این که برای ارائه خدمات به هر بیمار اوتیسمی ماهانه حدود 450 هزار تومان یارانه به مراکز خدماتی پرداخت می شود ، افزود : بیماری اوتیسم در سنین کم و کودکی قابل کنترل حداقلی است و خانواده ها باید بدون نگرانی از نوع بیماری فرزندشان ، با مراجعه به مراکز ارائه خدمات به بیماران اوتیسم ، از شدت و پیشروی بیماری پیشگیری کنند.
حسین زاده گفت : متاسفانه بسیاری از خانواده ها به خاطر نوع بیماری اوتیسم و نگاهی که جامعه به بیمار آنها دارند ، از انتقال فرزند بیمارشان به این مراکز خودداری می کنند ، در حالی که با مراجعه بموقع بیماران اوتیسم به این مراکز امکان بازگشت آنها به جامعه هموارتر خواهد شد.
وی افزود : خانواده ها برای نگهداری این بیماران با مشکلاتی مواجهند و این افراد مکانی مختص خود می خواهند که تامین این نیاز، تنها برعهده بهزیستی نیست.
اوتیسم ( Autism ) نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی ، کلامی غیر طبیعی مشخص می شود .
علائم این اختلال در سال های اول عمر بروز می کند و علت اصلی آن ناشناخته است.
این اختلال در پسران شایع تر از دختران است و بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت های ارتباطی تاثیر می گذارد.
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.