به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه مازندران ،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: حضور انبوه گردشگران باعث خوشحالی است اما اینکه شش میلیون مسافر وارد استان می‌شود، باید عامل توسعه گردشگری ، اقتصاد و معیشت مردم باشد.

احمد حسین ‌زادگان در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به اعلام پزشکی قانونی مبنی بر مرگ 21 نفر بر اثر تصادفات رانندگی در هفته‌ی نخست فرودین‌ماه و رشد آن نسبت به سال گذشته، گفت: این تعداد آمار قابل توجیه نیست و باید تمیهدات لازم با توجه به افزایش 17 درصدی تعداد مسافر در نوروز امسال اندیشیده شود.

وی ضمن تأکید بر اینکه جان یک نفر هم برای ما مهم است با بیان این که تمامی فعالان، دستگاه ها و نهادهای این عرصه بویژه پلیس راه و راهداری تلاش کنند تا از خسارت‌های جانی و مالی جلوگیری شود، اعلام کرد: برای بررسی مسایل این حوادث جلسه اضطراری تشکیل شده است.

حسین ‌زادگان با اشاره به افزایش 26 درصدی ورود خودرو به مازندران نسبت به سال گذشته، خاطر نشان ساخت: در سال گذشته 186 مورد فوت در بیمارستان و در سال جاری تا کنون 123 مورد فوت در بیمارستان به ثبت رسیده است.

معاون استاندار از رسانه‌ها خواست تا برای فرهنگ ‌سازی و اطلاع ‌رسانی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تلاش کنند و گفت: بخشی از پیشگیری از بروز حوادث این چنینی به حوزه های عمرانی مربوط است که دولت بر رفع آن ها دغدغه دارد و رفع گلوگاه واقع شده در سوادکوه که باعث آزار مسافران بود از جمله نظایر آن بود و بخشی هم مرتبط با حوزه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی است.

وی با اشاره به تلفات ناشی از عدم توجه عابران پیاده در حوزه شهری در ایام نوروز بر توجه بیشتر شهروندان و مسافران بر مسایل ایمنی رفت و آمد تأکید کرد.

حسین ‌زادگان با بیان اینکه گردشگری انبوه باعث خوشحالی است اما اینکه شش میلیون مسافر وارد استان می‌شود، باید عامل توسعه گردشگری و اقتصاد مردم باشد، افزود: باید برای افزایش عواید اقتصادی ناشی از حضور گردشگران در استان برنامه ریزی و بیشتر تلاش شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، گفت: حضور مسافر انبوه در مازندران زمانی به عنوان یک مزیت محسوب می‌شود که زیرساخت‌ها برای پذیرش گردشگر برای مدت محدود آماده باشد و از این ظرفیت استفاده شود.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 889755
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.