محمدناصر زندی فرماندار چالوس به خبرنگار ایرنا گفت : در نخستین روز سال جدید همراه با ورود گردشگران به چالوس با اجرای این آئین با اهدای شاخه گل ، قرآن ، محصولات فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به مسافران علاوه بر خوشامدگویی، فرهنگ مهمان پذیری مازندرانی ها را به گردشگران معرفی می کنیم.
وی تصریح کرد: بیشتر گردشگران که مقصدشان شهرهای ساحلی غرب مازندران به ویژه شهرستان چالوس است در این آیین از آنها استقبال می شود.
او با اشاره به تاثیر گذاری این حرکت نمادین بر گردشگران افزو د: در این آئین اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر به صورت چهره به چهره و مستقیم از نظرات و ایده ها و حتی انقادهای گردشگران آشنا می شوند که تاثیر مطلوبی برای ارائه خدمات مناسب تر به مسافران را در پی دارد.
فرماندار چالوس به آمادگی کامل این شهرستان برای ارائه خدمات مطلوب به میهمانان نوروزی اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته تمامی اماکن اقامتی تفریحی و گردشگری چالوس از جمله مجموعه تفریحی ، رفاهی و اقامتی نمک آبرود ، تفرجگاه ساحلی نمک آبرود ، منطقه ساحلی رادیو دریا ، سد ذوات ، بوستان فین و دریاچه ولشت مرزن آباد که هرساله شاهد حضور گردشگران زیادی در ایام نوروز هستند آماده ارائه خدمات به مسافران هستند.
هم اکنون 15 واحد اقامتی با 2 هزار و 100 تخت، 125 واحد پذیرایی در جاده کندوان و کناره ، چهارهزار و 30 خانه مسافر استیجاری و همچنین 220 کلاس و یک خانه معلم با 23 اتاق آماده و 7 واحد اقامتی بوم گردی در روستاهای ییلاقی و ساحلی آمادگی اسکان 220 هزار نفر اقامت شب را تعطیلات نوروز سال 97 دارد.
در ایام تعطیلات نوروزسال 96 ، یک میلیون و 700 هزار نفر شب اقامت در مکان های اقامتی شهرستان چالوس ثبت شد و یک میلیون و 50هزار گردشگر نیز از مجتمع تفریحی و گردشگری نمک آبرود که پر بازدیدترین جاذبه گردشگری این منطقه محسوب می شود، بازدید کردند.
شهرستان زیبای چالوس با جمعیت ‎ 150هزار نفر و بیش از ‎ 100روستا علاوه بر داشتن سابقه تاریخی به خاطر سرسبزی و زیبایی به عقیق همیشه سبز مشهور است و جاذبه های مهم گردشگری این شهر کاخ چایخواران، کاخ اجابیت، دریاچه ولشت، پارک جنگلی فین، تله کابین و تفرجگاه نمک آبرود و هتل پارسیان خزر است.
1295/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.