به گزارش خبرنگار ایرنا ، امروز همزمان با روز رختکاری 300 اصله نهال توسکا در پارکینک شماره 2 بابلسر با حضور جمعی از مردم و مسئولان غرس شد.
شهردار بابلسر در این باره به خبرنگار ایرنا گفت که از ابتدای سال جاری تاکنون 6 هزار اصله انواع نهال و درختچه در این شهرستان غرس شد که این رقم تا پایان سال به 10 هزار اصله خواهد رسید.
سید مرتضی شفیعی افزود : با توجه به اینکه شهرستان بابلسر به عنوان نگین گردشگری استان همه ساله شاهد سیر عظیمی از مسافران از سراسر کشور است ، گسترش فضای سبز در این شهر برای ما بسیار مهم است.
وی ادامه داد : شهرداری بابلسر در توسعه فضای سبز عمومی ، بازپیرائی فضای سبز موجود شهری و همچنین توسعه پارک های محلی بسیار مصمم است .
شفیعی گفت : هم اکنون سرانه فضای سبز برای هر شهروند بابلسری 6 و سه دهم متر مربع است که به طور قطع با اقداماتی که انجام خواهد شد ، هرچند با نرم جهانی فاصله داریم اما آن را ارتقاء می دهیم.
وی افزود : از سوی دیگر ساحل سبز یکی دیگر از برنامه هایی است که نسبت به انجام آن مصمم هستیم که در سواحل با کاشت درختان و با حفظ سواحل بدون اینکه به ساحل آسیبی برسانیم اقدامات موثری انجام دهیم.
شهردار بابلسر گفت : کاشت درخت از طرف شهرداری یک بعد کار است و بعد دیگر این است که شهروندان و مسافرین در حفظ و نگهداری این درختان هم باید تلاش کنند به خصوص در سال اول تا به سن بلوغ برسد.
وی افزود : اگر بخواهیم شهری آباد داشته باشیم باید با تعامل و همکاری شهروندان و مسافریان عزیز باشد.
15اسفند روز درختکاری نام دارد .
همچنین امروز 500 اصله نهال شلیل ، هلو ، کاج سوزنی و بید مجنون بین مردم بابلیر توزیع شد.
شهرستان بابلسر دارای 44 هزار خانوار برابر با 138 هزار نفر جمعیت است که در سه بخش، سه شهر و 63 روستا سکونت دارند.
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.