ناصر پورعلیفرد روز یکشنبه در حاشیه مجمع عمومی انتخابات هیات بدنسازی و پرورش اندام مازندران در گفت و گو با خبرنگارایرنا در ساری افزود : مربیانی که داروهای نیروزا به ورزشکاران تجویز کنند، کارت مربیگری آنها باطل می شود.
وی اضافه کرد : همچنین طبق برنامه این فدراسیون، باشگاههایی که در آنها داروهای نیروزا به ورزشکاران بدنسازی و پرورش اندام تجویز کنند، دربشان تخته می شود.
رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشور اظهارداشت : مربیان برای کمک به تغذیه ورزشکاران در این رشته ورزشی حق تجویز مکمل های غذایی را دارند که این مکمل ها نیز باید از داروخانه ها تامین شود.
علیفرد اضافه کرد : هیچ مربی در باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام حق توصیه به ورزشکاران برای خرید مکمل ها در خارج از داروخانه ها را ندارد و در صورت گزارش برخورد می شود.
** نظارت عالیه بر باشگاه ها
رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشور اظهارداشت : کارگروهی برای نظارت بر باشگاه ها در این رشته ورزشی با حمایت ورزات ورزش و جوانان تشکیل شد و بر عملکرد تمام باشگاه های بدنسازی نظارت خواهد شد.
پورعلیفرد اضافه کرد : اگر ورزشکاران و حتی خانواده آنها شکایت و گزارشی از عملکرد خلاف باشگاه ها در هر زمینه به خصوص تجویز داروهای نیرو زا دارند می توانند به فدراسیون اعلام کنند تا با متخلف برخورد شود.
** 12 هزار باشگاه بدنسازی در ایران
رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت که در حال حاضر حدود 12 هزار باشگاه بدنسازی و پرورش اندام در سطح کشور فعالیت دارند.
وی میانگین ورزشکارانی که روزانه به هر یک از این باشگاه ها مراجعه می کنند را افزون بر 100 نفر اعلام کرد و گفت که در مجموع روزانه یک میلیون و 200 هزار ورزشکار به این باشگاه ها می روند.
** ممنوعیت آموزش بدنسازی و پرورش اندام برای بانوان
وی اضافه کرد : آموزش بدنسازی و پرورش اندام برای بانوان در باشگاه ها ممنوع است و در صورت مشاهده نیز برخورد می شود.
پورعلیفرد با تایید مراجعه روزانه زنان به باشگاه های پرورش اندام اظهارداشت : بیشترین مراجعه این بانوان برای امر ورزش و نه آموزش بدنسازی و پرورش اندام به این باشگاه ها است.
به گفته وی هم اکنون رشته مچ اندازی از سوی این فدراسیون برای بانوان در کشور اموزش داده می شود و پیگیری برای دریافت مجوز آموزش پاورلفتینگ برای بانوان نیز در دست انجام است.
به گزارش خبرنگارایرنا، در انتخابات مجمع عمومی هیات بدنسازی و پرورش اندام مازندران که روز یکشنبه با حضور رئیس فدراسیون این رشته ورزشی و مدیرکل ورزش و جوانان مازندران برگزار شد، محمدرضا ابوالقاسمی به مدت چهار سال رئیس هیات پرورش اندام و بدنسازی این استان انتخاب شد.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.