استاندار مازندران گفت:اقتصاد مقاومتی شاه کلید سیاست و محرک توسعه استان است.

به گزارش ایلنا از ساری،محمد اسلامی صبح امروز در سیزدهمین جلسه شورای اداری استان اظهار داشت:توسعه استان نیاز به همگرایی دارد و تحقق این امر نیز تلاش مجدانه همه ی دستگاه های اجرایی را می طلبد.

وی بخشی نگری را مغایر با توسعه استان عنوان کرد و گفت:دوره بخش نگری دیگر سپری شده ،حذف بروکراسی  و حمایت و پشتیبانی بایستی در دستور کار دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.

استاندار مازندران تاکید کرد:تسهیل گری ،هموار سازی ،حمایت وپشتیبانی از مردم و فعالان اقتصادی وظیفه همه ی دستگاه های اجرایی است.

وی با بیان اینکه موتور توسعه استان باید با ظرفیت مردمی حرکت کند افزود:نتیجه گرایی و حمایت و همراهی همه ی دستگاه های اجرایی در تحقق اهداف حائز اهمیت است .

استاندار مازندران با اعلام اینکه 12 محور سرفصل توسعه در استان مازندران داریم، عنوان کرد: سند سه صفحه‌ای دستگاه‌ها تکمیل کنند و قبل از پایان سال تصویب می‌شود و ملاک عمل همه دستگاه‌ها است.

اسلامی توجه به اقتصاد مقاومتی را شاه کلید سیاست و محرک توسعه استان دانست و ادامه داد:سر فصل های توسعه استان همچون اقتصاد درون زا،مردم نگر و دانش بنیان بایستی با تعامل دستگاه های اجرایی در استان محقق شود.

اسلامی به ظرفیت های اشتغال زایی در استان اشاره کرد وگفت:در حوزه معدن و پالایشگاه شیر کاله که عملیات اجرایی آن شروع شده می تواند در ایجاد اشتغال اثر گذار باشد.

وی افزود:ما بایستی معدل سنی مدیریت کشور را کاهش دهیم و مسیر را برای حضور مدیران جوان و بانوان هموار کنیم و ثابت کنیم که به جوانان اعتماد داریم بر این اساس در انتصابات جدید جوانان را وارد عرصه مدیریت کردیم.

اسلامی بر ضرورت ایجاد راه آهن برقی در استان تاکید کرد و ادامه داد:جاده های استان گنجایش این حجم مسافر را ندارد بنابراین باید مطالعات عمیق زمین شناسی و نقشه برداری در مازندران انجام شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات باید بر اساس مصوبات قانونی فراهم شود، گفت: همه اختیاراتی که در پایتخت بوده به استان‌ها تفویض اختیار شده است.

اسلامی بر تقویت اشتغال روستایی تاکید کرد و افزود: بایدتا سال آینده چهره محرومیت از استان زدوده شود و کاستی های موجود برطرف شود.

وی گفت:دهیاری ها باید کنترل شده و تقویت شوند فرمانداران به نظام بخشداری ها و دهیاری ها توجه کنند، اعتباراتی که به این حوزه ها تزریق می شود صرف زیرساخت ها شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.