به گزارش خبرنگار ایرنا استقبال مردم و مسئولان استان شهیدپرور مازندران در نخستین ایستگاه های استقبال از مهمانان سبکبال آسمانی، در شهرستان سوادکوه (پل سفید و زیراب) در میان پیوندی از اشک و باران بود، تا فضای سرد یک روز زمستانی خاطره ای از عشق پذیرایی از پاره های تن بیافریند.
پیکر 12 شهید گمنام دفاع مقدس امروز دوشنبه از مسیر جاده فیروزکوه وارد استان مازندران شد تا پس از استقبال، برای برگزاری مراسم شب وداع به حسینیه عاشقان ثارالله (ع) شهرستان قائمشهر منتقل و مراسم معنوی شب وداع با حضور مردم ولایتمدار و شهیدپرور این شهرستان برگزار شود.
پیکر این شهیدان فردا سه شنبه همزمان با شهادت بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) ساعت 9 صبح در شهرهای محمودآباد ، قائمشهر ، سیمرغ ، ساری و بابل تشییع و به خاک سپرده می شود.
براساس برنامه ریزی های انجام شده پیکر یکی از شهدا در قائمشهر و 11 شهید گمنام در شهرستان ساری تشییع خواهند شد.
شهید گمنامی که قرار است در روستای قراخیل قائمشهر خاکسپاری شود ، 28 ساله است و در عملیات ایذایی والفجر 8 منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسید.
2 شهید گمنام نیز که در دانشگاه آزاد محمود آباد تدفین می شوند به ترتیب 25 و 19 ساله هستند که در عملیات خیبر جزیره مجنون و عملیات محرم منطقه عملیاتی شرهانی به شهادت رسیدند.
هنچنین 2 شهید گمنام 24 و 20 ساله که در عملیات های والفجر 1 منطقه فکه و تک دشمن در منطقه زبیدات به شهادت رسیدند در پارک شهر سیمرغ دفن خواهند شد.
شهرستان ساری نیز میزبان پنج شهید گمنام است که 2 شهید در اداره کل اطلاعات و سه شهید در منطقه دودانگه (محمدآباد) خاکسپاری می شوند.
شهدای گمنامی که در اداره کل اطلاعات تدفین می شوند 25 و 20 ساله هستند که به ترتیب در عملیات رمضان شرق بصره و تک دشمن در منطقه زبیدات به شهادت رسیدند.
همچنین سه شهید گمنام که در دودانگه تدفین می شوند، 26، 23 و 24 ساله هستند که به ترتیب در عملیات محرم منطقه شرهانی، عملیات رمضان منطقه شرق بصره و عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت رسیدند.
2شهید گمنام در دانشگاه علوم و فنون بابل تدفین می شوند که 26 و 29 ساله هستند که به ترتیب در عملیات بیت المقدس منطقه پنجوین و عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت رسیدند.
تاکنون 295 شهید گمنام در 104 نقطه استان مازندران خاکسپاری شده‌اند که با ورود این تعداد از شهدا ، مازندران میزبان 307 شهید گمنام خواهد شد.
مازندران 10 هزار و 400 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
424 شهید از این تعداد متعلق به شهرستان سوادکوه می باشند.
7335/7334/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.