سید عیسی میر شفیعی روز شنبه در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده مازندران که یکی از محوریت های آن بررسی اقدامات مربوط به حقوق کودکان براساس آیین نامه کنوانسیون حقوق کودک بود ، افزود : داشتن شناسنامه یکی از مدارک برای ثبت نام کودک در مدرسه به شمار می رود که این تعداد کودک فاقد این مدرک هستند .
وی ادامه داد : با هماهنگی فرمانداری های مازندران و صدور کارت هویت تحصیلی از سوی این ارگان امکان تحصیل این کودکان تا پایه سوم ابتدایی در مدارس استان امکانپذیر است .
معاون آموزش ابتدایی مازندران با تاکید بر اینکه این دانش آموزان برای طی کردن دوره های بالاتر تحصیلی به شناسنامه به عنوان مدرک هویتی مستدل در کشور نیاز دارند ، گفت : برای این مهم می بایست نهادهای مرتبط اقدامات لازم را انجام بدهند تا این افراد ساکن در مازندران از خدمات آموزشی بی بهره نمانند .
وی تاکید کرد : آموزش و پرورش مازندران خود را موظف به گستراندن چتر تحصیل و آموزش تمامی اقشار جامعه می داند و برای تهیه و تامین مدارک هویتی می بایست دستگاههای مرتبط ، اقدامات لازم را انجام بدهند .
براساس مصوبه امسال دولت و ابلاغ آن به وزارت کشور تمامی کودکان فاقد شناسنامه که اوراق هویتی ندارند می توانند به فرمانداری ها مراجعه کنند و بر اساس خوداظهاری کارت حمایت تحصیلی دریافت کنند تا از این طریق فرصت تحصیلی برای این کودکان فراهم می شود .
*** 202 مدرسه آسیب پذیر در مازندران
معاون آموزش ابتدایی مازندران گفت : 202 مدرسه آسیب پذیر اجتماعی در استان مازندران شناسایی شده که 80 درصد دانش آموزان این مدارس در معرض خطر و آسیب های اجتماعی قرار دارند .
میر شفیعی با اشاره به اینکه این مدارس به نوعی جز مدارس حاشیه شهرها به شمار می روند ، افزود : آزارهای جسمی و جنسی ، داشتن والدین معتاد و خلافکار و انجام کارهای خلاف از جمله آسیب هایی است که کودکان این مدارس با آنها مواجه هستند .
به گفته معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران در برنامه کاری این اداره کل توجه بیشتر و ویژه تر به مدارس آسیب پذیر شده است تا دانش آموزان این مدارس به درستی زیر پوشش خدمات قرار بگیرند .
وی از توسعه فعالیت پیش دبستانی برای برقراری عدالت آموزشی به عنوان دیگر گام اداره کل آموزش و پرورش مازندران در سه سال اخیر نام برد و افزود : سال گذشته هفت هزار نوآموز در مناطق محروم و روستایی زیر پوشش پیش دبستانی قرار گرفتند .
میر شفیعی گفت : این در حالیست پیشتر و به دلیل نبود امکانات تنها نوآموزان روستاهای بزرگ مازندران برخوردار از این خدمات بودند .
وی یکپارچه سازی محتوی آموزشی پیش دبستانی ها را به عنوان دیگر اقدام آموزش و پرورش مازندران با همکاری بهزیستی برای کیفی کردن فعالیت ها در این مقطع ذکر کرد .
استان مازندران در سال تحصیلی جاری حدود 530 هزار دانش آموز دارد که در بیش از چهار هزار مدرسه در حال تحصیل هستند
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.