به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله محمد علی اراکی چهارشنبه شب در سی و ششمین یادواره شهدای فدائیان اسلام که در مسجد جامع قائمشهر برگزار شد ، افزود : شهید نواب صفوی به همراه همرزمانش در دوران رژیم شاهنشاهی ، مردانه در برابر انحراف ها ایستادگی کردند و به درجه شهادت نائل آمدند.
وی با بیان اینکه شجاعت و صراحت این شهید باید چراغ راه مردم باشد ، گفت : زیرا آنان آغاز گر نهضت بزرگ ایران اسلامی بودند.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب با تاکید بر این که ما امروزه نیاز فراوانی به درک و مفهوم اسلام داریم ، بیان کرد : باید مفهوم اسلام را از دید قرآن درک و به سمع و نظر مردم برسانیم .
اراکی با اشاره به اینکه با درک مفهوم اسلام است که تاکنون ملت ایران در برابر مستکبران ایستادگی و مقاومت کرده اند ، افزود : در سایه مقاومت است که عده ای از جوانان ما به قله های رفیع شهادت نائل آمده اند.
وی ادامه داد : این جوانان ما کسانی هستند که هیچگاه در برابر کافران از خود لرزش نشان نداده اند و به همین خاطر است که امروزه آنان از ایران اسلامی ترس دارند.
شهید نواب صفوی در سال 1303 در تهران و خانواده ای روحانی متولد شد . وی از روحانیون مبارز و رهبر جمعیت فداییان اسلام و از پیشتازان مبارزات اسلامی و مکتبی بر ضد رزیم شاهنشاهی و استعمار بود .
شهیدان عبدالحسین واحدی ، سید محمد واحدی ، سید حسن امامی ، مظفر علی ذوالقدر و خلیل طهماسبی از دیگر اعضای جمعیت فدائیان اسلام بودند .
نواب صفوی پس از ترور ناموفق علاء در اول آذرماه 1334 بازداشت و در 27 دی همان سال به همراه ذوالقدر ، خلیل طهماسبی و محمد واحدی به شهادت رسانده شد .
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.