به گزارش خبرنگار ایرنا ، امید اعلائی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود که نقدینگی برای پرداخت این بخش از حقوق کارگران نیز از محل درآمدهای بهشت زهرا (س) تامین شده است .
وی تعداد کارگران کارخانه نساجی شماره 1 را در حال حاضر 203 نفر اعلام کرد.
کارخانه نساجی شماره 1 قائمشهر که در مالکیت شهرداری این شهر قرار دارد در چند ماه گذشته به صورت جدی دچار مشکل کمبود نقدینگی شد . کارگران این کارخانه حقوق ماه آبان خود را هم 18 دی ماه دریافت کردند.
شهردار قائمشهر مهر ماه پارسال این کارخانه را از طریق مزایده تصاحب کرد و قرار بود بر اساس مفاد قرارداد بر اساس یک برنامه زمان بندی شده ضمن نوسازی تجهیزات و پرداخت بدهی ها ، مکان کارخانه را تغییر داده و مالک زمین کنونی آن شود.
اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قائمشهر از زمان آغاز فعالیت در تابستان امسال به این نتیجه رسیده اند که شهرداری با درآمدهای کنونی قادر به اداره کارخانه و تامین نیازهای مالی آن نیست و بر بازگرداندن کارخانه با سازمان گسترش و نوسازی صنایع تاکید دارند .
** نوسازی خط تولید ، مهم ترین مشکل کارخانه شماره 1
مدیر عامل کارخانه نساجی قائمشهر مهم ترین مشکل این کارخانه را فرسودگی ماشین آلات آن دانست و گفت : فرقی نمی کند که شهرداری یا سازمان گسترش صنایع مالکیت این کارخانه را برعهده داشته باشد ، زیرا مهم ترین مشکل نوسازی ناوگان خطوط تولید است که باید هر چه سریع تر انجام شود.
کارخانه نساجی قائمشهر که بیش از 85 سال از عمر تاسیس آن می گذرد در زمینی به مساحت 6.5 هکتار در هسته مرکزی شهر قائمشهر واقع است .
اعلائی با اعلام این که تنها یک بار از زمان آغاز فعالیت این کارخانه آن هم در سال 78 نسبت به نوسازی خطوط تولید اقدام شد ، افزود : طی این سال ها ماشین آلات بشدت آسیب دیده است و ادامه فعالیت نیازمند نوسازی فوری ماشین آلات است .
وی هزینه به روز سازی خط تولید و سرمایه در گردش مورد نیاز این کارخانه را بیش از 50 میلیارد تومان برآورد کرد.
مدیر عامل کارخانه نساجی شماره 1 قائمشهر گفت که قرار بود بانک ملی مبلغ 2 میلیارد تومان سرمایه درگردش به کارخانه پرداخت کند که تاکنون پیگیری ها نتیجه نداده است .
اعلائی هشدار داد : در صورتی که نقدینگی وعده داده شده پرداخت نشود و برای نوسازی خط تولید هم کاری صورت نگیرد ، کارخانه قادر به ادامه فعالیت عادی نخواهد بود.
وی گفت که اگر بانک ملی سرمایه در گردش را بزودی پرداخت نکند ، موضوع را به فرماندار شهرستان و استاندار مازندران اطلاع خواهد داد .
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران دی ماه امسال پس از بازدید از کارخانه شماره 1 نساجی قائمشهر از عزم جدی وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای حل مشکل این کارخانه خبر داده و تاکید کرده بود : سازمان گسترش و نوسازی صنایع برای تامین نقدینگی این کارخانه کمک داده است که در کوتاه مدت محقق خواهد شد.
پس از آن هم نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرده بود که بانک ملی برای رفع مشکل کارخانه نساجی مازندران 260 میلیاردریال تسهیلات پرداخت می کند ، تسهیلاتی که تاکنون پرداخت نشده است .
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.