بشیر نوشت : بنابه تصمیم کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1397 کل کشور ، جدول 17 بودجه سال آینده را از لایحه بودجه حذف کرد .
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی علت حذف این جدول را شرایط خاص حاکم بر بودجه کل کشور اعلام کرد .
از جدول 17 قانون بودجه ، نهادهای خاص و موسسات فرهنگی و آموزشی غیر دولتی بهره مند می شدند .
از سوی دولت مبلغ 200 میلیارد تومان برای این امور در نظر گرفته شد. البته شایسته این بود که جناب سخنگو لیست نهادها و موسسات فرهنگی آموزشی غیر دولتی را که قرار بود در سال آینده از این حمایت ها بهره مند شوند ، اعلام می کرد تا شرایط بهتری برای قضاوت درخصوص حذف جدول 17 فراهم می گردید.
بسیاری از موسسات آموزشی و فرهنگی و بنیادها و نهادهای خاص غیر دولتی توسط افراد علاقه مند به تعالی جامعه و با سرمایه های شخصی در زمینه های گوناگون تشکیل می شوند .
با عنایت به اینکه این موسسات فرهنگی و غیر انتفاعی می باشند ، دخل و خرجشان نمی خواند ، بنابراین برای ادامه فعالیت نیاز به حمایت دولت دارند .
به عنوان نمونه در سطح استان مازندران موسساتی همچون بنیاد علمی حریری در بابل ، مرکز مطالعات ایرانی و مرکز ساری شناسی در ساری ، انجمن های امداد به بیماران سرطانی و گروههای مردم نهاد حفاظت از محیط زیست و ... فعالیت های موثری در جهت اهداف تعریف شده خویش داشته و عملکردی به مراتب چندین برابر ماموریت دستگاههای اجرایی از خود نشان می دهند .
بنا بر این اگر اندکی مورد حمایت دولت قرار گیرند چه بسا چند برابر ظرفیت های فعلی خویش کارآیی خواهند داشت .
کاش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1397 به جای حذف جدول 17 بودجه های چند صد میلیاردی مراکز غیر پاسخگو به دستگاههای نظارتی را حذف و فشار وارده بر بودجه کل کشور را کاهش می داد و در مقابل از مراکز فرهنگی و هنری و ... غیر دولتی که کمک کار دولت در انجام امور هستند حمایت می کرد.
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.