سرپرست مدیریت مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان مازندران روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : این مجموعه شامل گزیده ای از مهمترین نسخه های خطی قرآن کریم طی هزار سال گذشته است که توسط سید محمد باقر نجفی محقق این حوزه جمع آوری و در سال 1380 چاپ شد .
رضا شکیبایی افزود : این اثر فوق العاده نفیس از لحاظ کتابت ، نقاشی ، تذهیب و صفحه آرایی اهمیت بسیار دارد و برای پژوهشگران علوم قرآنی، هنر پژوهان و نسخه شناسان قابل بهره برداری است .
وی ضمن تشکر از اقدام ارزشمند استاندار محترم ، از سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها مرجع قانونی برای حفظ و نگهداری اسناد قدیمی ، نسخ خطی و کهن و کتاب های نادر و آثار مکتوب یاد کرد و اظهار امیدواری نمود : این اقدام آغازی باشد که اصحاب فرهنگ و مجموعه داران ، اسناد و آثار مکتوب خود را جهت حفظ و نگهداری و استفاده نسل های آینده به مدیریت اسناد و کتابخانه ملی استان مازندران بسپارند.
مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران در محیطی به مساحت 500 متر مربع ، بیش از پنج میلیون برگ اسناد آرشیوی و بیش از 500 نسخه کتاب مرجع را حفظ و نگهداری می کند .
همچنین بیش از 2 هزار و 300 سند مخصوص استان مازندران در این مرکز فهرست نویسی و در سامانه مرکز اسناد ملی کشور قابل دسترسی علاقه مندان است .
خبرنگار : رضا غلامی **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
/1899/7335
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.