آموزش از راه دور ، آموزشی غیرحضوری و نیمه حضوری براساس برنامه های مصوب وزارت آموزش و پرورش برای آموزش تمام یا بخشی از موضوعات درسی دوره متوسطه اول (راهنمایی سابق) و متوسطه دوم با تاکید بر فراگیری دروس از طریق دیداری، شنیداری و کاهش حضور در کلاس درس تعریف می شود.
این نوع آموزش شامل دو گروه از افراد می شود ، گروه اول دانش آموزان لازم التعلیم هستند که امکان دسترسی به آموزش حضوری را ندارند و گروه دوم هم افراد بزرگسالی هستند که نمی توانند در کلاس های درس حضور شرکت کنند.
اسفندیار نظری روز دوشنبه در گردهمایی رابطین و مدیران مدارس آموزش از راه دور استان آمار دانش آموزان در حال تحصیل در مدارس آموزش از راه دور را 7 هزار و 450 نفر اعلام کرد.
وی مهم ترین چالس این مدارس را کمی گرائی به جای کیفی گرائی دانست و گفت : پرداختن به کمیت که در دوره های گذشته با هدف بالا بردن اعداد و آمار بود ، جز تهدید حاصل دیگری برای آموزش و پرورش از راه دور نداشته است .
مدارس آموزش از راه دور از سال 83 در کشور فعالیتشان را آغاز کردند.
نظری با تاکید بر این که کیفیت گرایی باید رکن اصلی آموزش از راه دور باشد ، افزود : امروزه تعدد آموزشگاههای آموزش از راه دور با اسامی متفاوت هم به مشکل و تهدید دیگری برای این سبک آموزش تبدیل شده است.
وی توضیح داد : وجود اسامی مانند مدارس آموزش از راه دور ، مدارس آموزش بزرگسالان دولتی ، مدارس آموزش بزرگسالان غیر دولتی و مدارس ایثارگران که همه مبتنی بر آموزش از راه دور هستند ، تنها موازی کاری است و باید برای تجمیع این مدارس و اتخاذ سیاست های واحد برای آنها اقدام شود.
** رشد دو برابری فارغ التحصیلان آموزش از راه دور مازندران در تدبیر دولت امید
رئیس اداره مشارکت های مردمی مدارس غیر دولتی مازندران هم در این نشست گفت : در دولت تدبیر و امید با نگاه جدی به پوشش تحصیلی و فراهم آوردن امکانات متعد برای ادامه تحصیل دانش آموزان ، تعداد فارغ از تحصیلان مدارس آموزش از راه دور به 2 برابر سال های پیش از آن رسید.
مهدی قربان زاده افزود : تا سال 91 مجموع فارغ التحصیلان مدارس آموزش از راه دور مازندران 18 هزار و 915 نفر بود ولی از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تاکنون 29 هزار و 359 نفر بوده است .
وی یکی از اقدامات صورت گرفته در دولت و تدبیر و امید را تعامل مناسب دستگاهها با آموزش و پرورش در زمینه آموزش از راه دور دانست و گفت : در همین چارچوب بر اساس تفاهم نامه امضا شده با اداره کل بهزیستی برای تحت پوشش قرار دادند معلولین جسمی و حرکتی ، 22 دانش آموز معلول و همچنین 387 دانش آموز کار در مدارس آموزش دور در حال ادامه تحصیل هستند .
استان مازندران بر اساس آمارهای رسمی در سال تحصیلی جدید حدود 530 هزار دانش آموز دارد که در بیش از چهار هزار مدرسه در حال تحصیل هستند.
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.