نماینده مردم شرق مازندران گفت: در صورت تصویب ردیف پیش بینی شده در لایحه بودجه سال 97 در مجلس شورای اسلامی از سال آینده طرح فاضلاب شرق مازندران از بهشهر اجرا می شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ضرورت اجرای طرح فاضلاب در شرق مازندران اظهار کرد: متاسفانه بی توجهی به اجرای طرح فاضلاب در این منطقه محیط زیست را با مخاطرات شدیدی مواجه کرد و امروز لازم است با حمایت جدی دولت و تخصیص اعتبارات لازم، چنین طرح هایی اجرا شود تا چالش ها و معضلات زیست محیطی کشور کاهش یابد.

علی محمد شاعری گفت: مطالعات طرح فاضلاب شرق مازندران انجام شد و طرح فاضلاب بهشهر در لایحه بودجه سال 97 پیش بینی شد که در صورت تصویب ردیف پیش بینی شده در لایحه در مجلس شورای اسلامی از سال آینده طرح فاضلاب شرق مازندران از بهشهر اجرا می شود.

وی ادامه داد: میزان اجرای طرح فاضلاب در کشور 40 درصد و در استان مازندران 9 درصد است.

این مقام مسئول اعتبار موردنیاز این طرح را حدود 250 میلیارد تومان پیش بینی کرد وافزود: اجرای طرح فاضلاب شرق مازندران حدود 5 سال زمان می برد و باید سالانه حدود 50 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یابد.

شاعری ادامه داد: طرح فاضلاب شرق مازندران از شهرستان بهشهر اجرایی می شود و در نکا، گلوگاه، رستمکلا وخلیل شهر ادامه می یابد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح جمع آوری و تصفیه خانه های فاضلاب در کشور از جمله طرح هایی است که اثرات کوتاه مدت وبلند مدت زیست محیطی را به دنبال دارد درواقع اقدامی جدی برای مقابله با کم آبی، تامین آب خام موردنیاز خدمات شهری و کشاورزی است و از سوی دیگر رودخانه ها، تالاب و نعمت های طبیعی از آلودگی انواع فاضلاب درامان می مانند و به توسعه پایدار کشور کمک می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.