به گزارش ایرنا، محمد اسلامی دوشنبه در جلسه شورای اداری نکا، افزود: براساس رایزنی های انجام شده مقرر شد که مرکبات شب عید به طور متمرکز توسط تعاونی روستایی خریداری و دست دلالان از بازار مرکبات شب عید کوتاه شود و باغداران به حق و حقوق خود برسند.
استان مازندران حدود 110 هزار هکتار باغ مرکبات دارد که سالانه از ان حدود 2 میلیون و 500هزار تن انواع مرکبات برداشت می شود .
هوای مناسب و برداشت خوب در سالجاری باعث شده تا قیمت انواع مرکبات مازندران در سرباغ به هرکیلو تا 700 تومان برسدکه این مساله در روزهای اخیر با گلایه باغداران روبرو شده است.
استاندار مازندران در ادامه اشتغال را مهمترین دغدغه همه جوانان، مسئولان و خانواده ها در همه شهرهای مازندران دانست و یادآور شد: باید با استقبال از سرمایه گذاران بخش خصوصی اشتغال در این بخش را توسعه دهیم.
اسلامی گفت: اکنون در دولت ظرفیتی برای پذیرش نیروی کار جدید در ادارات و نهادها وجود ندارد و دولت به اندازه کافی بزرگ است و لذا باید برای رفع بیکاری، از بخش خصوصی کمک بگیریم.
وی افزود: همه ما در برابر ایجاد اشتغال برای مردم جامعه، کاهش بیکاری و ناهنجاری های اجتماعی مسئول هستیم و باید با تلاش برای ایجاد سرمایه گذاری های جدید به توسعه اشتغال در شهرستان کمک کنیم.
استاندار مازندران همچنین توجه به روستاها را از اولویت دولت تدبیر و امید دانست و خاطر نشان کرد: عمران و آبادانی روستاها، توجه به معیشت مردم، کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها و تقویت مهاجرت معکوس از جمله برنامه های مهم دولت تدبیر و امید است.
اسلامی بیان داشت:‌ نیمی از جمعیت شهرستان نکا در روستاها اقامت دارند و این ظرفیت مناسب و خوبی برای شهرستان است که در همین راستا باید به توسعه جوامع روستایی، ایجاد اشتغال، توسعه بوم گردی، ایجاد مجتمع های گردشگری کمک کرد.
وی افزود: عمران و آبادانی روستا و بهبود فعالیت و معیشت از اهداف مهم دولت در روستاها است که اعتبارات لازم و تسهیلات به روستاها با قوت در حال انجام است که 8درصد از اعتبارات برای حوزه توسعه روستایی توسط شخص و مابقی توسط دولت پرداخت می شود.
استان مازندران بنا بر امارها 3میلیون و 250 هزار نفر جمعیت دارد که معادل 45 درصد ان در روستاها زندگی می کنند. بیش از 10ونیم درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور توسط روستائیان مازندران تامین می شود.
استاندار مازندران ادامه داد:با توجه به اینکه تنها 20 درصد جامعه روستایی ما اکنون از بیمه روستایی تامین اجتماعی برخوردارند باید با فرهنگ سازی مناسب در این بخش کار شود.
اسلامی با اشاره به اینکه نکا از جمله شهرهای ساحلی است که ساحل آزاد برای مردم ندارد؛ افزود: هیچ ارگانی حق تصرف حنگل و دریا را ندارند و جز در موارد امنیتی، هیچ نهادی نمی تواند دسترسی به دریا داشته و ان را تصرف کند.
وی در ادامه گفت: افزایش اختیارات مدیران در سطح شهرستان، براساس مقررات پیگیری می شود تا مدیران با تلاش بیشتری در حوزه فعالیت خود به رفع مشکلات پرداخته و گره گشایی کنند.
استاندار مازندران همچنین با پدر شهید ابراهیم عشریه شهید جاویدالاثر مدافع حرم شهرستان نکا دیدار و از تلاش ها و صبر این خانواده تجلیل کرد.
خبرنگار: مریم نظری**انتشاردهنده: محسن حسن نیا
/ 7332/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.