به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی اسماعیلی روز پنجشنبه در همایش روز مجلس در محموآباد افزود : تغییر کاربری 35 هکتار از زمین های اطراف انجام شده است و بقیه نیز با رفع برخی مشکلات اداری انجام خواهد شد که با تحقق آن فضا برای اشتغال و افزایش درآمد این منطقه بیشتر می شود.
وی اظهار کرد : در دوران انتخابات شعار چهار سال یک هوای تازه را مطرح کردیم و مقرر شد برای بررسی و رفع مشکلات روستاییان سرکشی کنیم در یکسال و 6 ماه و 9 روز در مجلس بر اساس روزشمار سعی کردیم در تمام روستاها به اتفاق مدیران حاضر شویم.
نماینده مردم محمودآباد و نور ادامه داد : رفتن به روستاها و آشنایی با مسائل و مشکلات روستاها، تعامل با مدیران کشوری، استانی و شهرستانی و 13 سفر مدیران به محمود آباد ماحصل این تلاش و مدیریت و کاهش برخی مشکلات بود.
اسماعیلی بیان کرد : حضور دو روزه اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس برای اولین بار در محموآباد، برگزاری جلسات در خصوص مشکلات، دعوت بنگاه های اقتصادی به این شهرستان و تبدیل آن به مرکز ثقل اقتصادی استان از جمله مصداق های تحقق وعده های داده شده در این مدت بوده است.
او با استناد به این سخن امام خمینی (ره) که مجلس در راس امور است ، گفت : اگر ملتی مجلس قوی داشته باشد و نمایندگان مجلس وظیفه قانونگذاری و نظارتی را بدرستی انجام دهند در آن مملکت مشکل نخواهدبود.
نماینده مردم محمودآباد و نور تاکید کرد : مجلس دو وظیفه اساسی دارد یک وضع قوانین درست که از طریق طرح لوایح پیشنهادی دولت یا طرح های پیشنهادی نمایندگان است و دیگری نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی است که این دو بال پرواز مجلس برای رفع مشکلات کشور است.
** آب، محیط زیست و زباله و بیکاری دغدغه های مازندران
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان مازندران هم در این مراسم گفت : توجه به مقوله آب که جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و صنعت دارد و با جدیت پیگیری می شود ، توجه به محیط زیست که دولت هم در این زمینه برنامه دارد و نگرش جدی به صادرات استان از دغدغه مدیران استانی و نمایندگان مردم مازندران در مجلس است.
حسین نیاز آذری افزود : مردم ، دولت و مجلس همه در کنار هم باید در جهت رفع مشکلات تلاش کنند، امروز بحث پسماند باید به عنوان یک ضرورت مطرح باشد و برون رفت از این مشکل یک دغدغه است و باید آن را تبدیل به ظرفیت کنیم که در حفظ محیط زیست و اشتغال هم موثر است.
و ادامه داد : مساله سوم اشتغال جوانان است ، اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات در این زمینه است، ما با وجود ظرفیت و سرمایه های فراوان فقیریم.
نماینده مردم بابل همچنین گفت : امروز اگر جمهوری اسلامی در عرصه ملی و بین المللی می درخشد دارای منزلت و جایگاه است در سایه حضور و ایستادگی مردم است.
وی با اشاره به رشادت های شهدای مدافع حرم، غواص و سایر رشید مردان ایران ، افزود : زیر سئوال بردن مردم ایران توسط رییس جمهوری امریکا نشان از رشادت مردم ایران و ایستادگی آنها براساس ارزشهاست .
نیازآذری گفت : مردم صاحب ملت و نظام و مجلس هستند و امروز مجلس ، دولت و قوه قضاییه وظیفه خدمت بی منت به مردم دارند و گره گشایی بی منت برای مردم وظیفه مدیران است.
وی افزود : نمایندگان مجلس با تفکر جهادی در خدمت مردم باشند مجلس با کار کارشناسی باید در جهت رفع مشکلات متنوع مردم باشند.
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.