به گزارش ایرنا، آیین های سوگواری و عزاداری ازپنجشنبه شب در گوشه گوشه استان مازندران برپا شده و سیل اشک از چشمان عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) جاری است.
مردم مناطق شهری و روستایی شهرستان های مختلف مازندران با برپایی محافل مذهبی در مساجد، تکایا، حسینیه ها و منازل در این روز به عزاداری مشغول هستند.
همچنین از سوی هیات مذهبی و دستگاه های فرهنگی ویژه برنامه های روز 28 صفر در استان مازندران با حضور قشرهای مختلف مردم به اجرا درآمده است.
پخت و توزیع غذاهای نذری توسط مردم از دیگر جلوه های معنوی 28 صفر در مازندران است که مردم از عزاداران نبوی و خاندان عصمت و طهارت (ع) پذیرایی می کنند.
از مهمترین برنامه های فرهنگی معنوی امروز در مازندران ، برگزاری آیین زیارت خاصه حضرت رسول اکرم (ص) در برخی مساجد استان پس از اقامه نماز ظهر و عصر است.
** برگزاری مراسم عزاداری در بقاع متبرکه استان
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت که به مناسبت ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام ، سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) مراسم سوگواری در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه شاخص استان دربرگزاری است.
حجت الاسلام حیدری افزود: همایش لبیک یا رسول الله روز جمعه مصادف با 28 صفر سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام مراسمی از صبح تا ظهر در امامزاده محمد سورک برگزار خواهد شد.
وی همچنین از برگزاری همایش عالم واقف به مناسبت دهه وقف ، روز یکم آذر در مجتمع اهل بیت ساری با حضور معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور خبر داد.
اما، ماه صفر، ماه حزن واندوه برای امت محمد (ص ) است، ماهی که اتصالش به خانه احزان محرم و پایانش با سوگواری گره خورده است.
امت محمد (ص) امروز در حزن و اندوه فراوان است ، میلیون ها مسلمان دل های خود را به آسمان جانان گره زده و دیدگانشان در سوگ ختم رسولان و فرزند برومندش امام حسن مجتبی (ع) گریان است.
امروز مهدی موعود (عج) در سوگ جد بزرگوارش و حضرت امام مجتبی (ع) محزون است.
عاشقان ودلباختگان خاندان رسالت و امامت که از نخستین روزهای محرم رخت سیاه برتن کرده و در عزای در دانه پیامبریعنی سیدالشهدا (ع) و یارانش محزون شده اند، امروز با آمدن 28 صفر حزن واندوه آنان دوچندان شده است.
امروز غروب آفتاب عالمتاب رسول خدا (ص ) و عروج ماه فروزان امام حسن مجتبی (ع)، برای دل های میلیون ها انسان عاشق و دلباخته حزن انگیز است و مظلومیت های خاندان رسالت وامامت یکی پس از دیگری در قلب ها ورق می خورد و سیل اشک ها جاری می کند.
خبرنگار: مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.