به گزارش خبرنگار ایرنا ، پارسال در مجموع 70 هزار تن گندم تولیدی مازندران از طریق راه آهن به خارج از استان حمل شده بود.
مازندران بویژه شرق این استان از جمله مناطق مهم و استراتژیک تولید گندم کشور به شمار می رود و محصول تولیدی این استان به چند استان دیگر از جمله سیستان و بلوچستان ارسال می شود.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا علت افزایش جهتشی حمل ریلی گندم از مازندران را ناشی از ایجاد زیرساخت های جدید و لازم برای این منظور در استان اعلام کرد .
سیدمحمد جعفری از ایجاد سکوهای تخلیه بار ، افزایش مسیر ریلی و افزایش تعداد واگن های حمل بار به عنوان بخشی از اقدامات زیر ساختی انجام شده برای حمل ریلی گندم های تولیدی مازندران یاد کرد .
وی گفت : مقصد امسال حمل گندم تولیدی مازندران بدون تغییر همان استان های سیستان و بلوچستان ، اصفهان ، هرمزگان و یزد بوده است .
حمل ریلی گندم مازندران از سیلوی شهر نکا که در حاشیه ایستگاه راه آهن سراسری واقع است ، انجام می شود .
جعفری یکی از مزایای حمل ریلی گندم را کاهش 70درصدی هزینه نسبت به حمل و نقل جاده ای اعلام کرد و گفت : همچنین کاهش ترافیک جاده ای مزیت دیگر این روش است زیرا به ازای حمل هر یکهزار تن گندم ، می بایست 50 دستگاه کامیون و تریلی در جاده ها تردد کنند .
بیش از 60 هزار هکتار از زمین های کشاورزی مازندران به کشت گندم اختصاص دارد که 215 هزار تن گندم در آنها تولید می شود .
60 درصد از گندمزارهای مازندران به صورت دیم کشت می شود.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.