به گزارش روابط عمومی بیمارستان آیت الله روحانی ، مدیرگروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بیمار خانم 42 ساله اهل آمل بدلیل احساس توده و درد شکم مراجعه کرد و پس از بررسی و انجام آزمایشات توده 30 سانتی متری رحمی گزارش شد.
دکترشهلا یزدانی افزود: میوم های رحم شایع ترین تومورهای خوش خیم رحم هستند و به طور معمول در طی معاینه و یا سونوگرافی تشخیص داده می شوند.
وی اظهارداشت: این تومورها ممکن است باعث خونریزی غیرطبیعی و یا درد و احساس فشار در لگن شوند که علت این میومها نامشخص است ولی در زنان چاق شایع تر است و در بعضی موارد منشا خانوادگی دارد.
وی اضافه کرد: این تومورها ممکن است منفرد یا متعدد و به اندازه کوچک یا خیلی بزرگ باشند که اندازه بزرگ این توده ها باعث درد لگن علایم ادراری مانند تکرر ادرار و اثر فشاری روی مجرای ادراری می شود.
یزدانی بیان داشت: در سایز خیلی بزرگ این تومورها، جراحی مشکل تر است و ممکن است منجر به عوارض جدی ویا خونریزی شدید در طی جراحی شود، لذا به خانم ها توصیه می شود در صورت علایمی چون درد لگن و احساس توده در شکم سریع تر به پزشک مراجعه کنند که با تشخیص زودتر و اقدام مناسب درمانی از عوارض جدی جلوگیری شود.
وی گفت: این بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت و توده بزرگ رحمی به اندازه 25 در 30 سانتی متر که بیش از 4 کیلوگرم وزن داشت ، برداشته شد و با توجه به اقدامات مناسب قبل و حین عمل، حال عمومی بیمار مناسب است.
هفت بیمارستان آموزشی درمانی هم اکنون زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل خدمات درمانی مورد نیاز را به بخشی از مردم مازندران ارائه می دهد. این بیمارستان ها شامل آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان 17 شهریور بابلکنار ، بیمارستان کودکان امیرکلا و بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر یک هزار و 200 تخت را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: زینب حبیب پور گودرزی**انتشار دهنده : محسن حسن نیا
7328/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.