به گزارش خبرنگار ایرنا ، خط لوله گاز دامغان - ساری دهم مرداد امسال با هدف قطع وابستگی به گاز وارداتی ترکمنستان با حضور وزیر نفت به بهره برداری رسید و گازرسانی به روستاهای کوهستانی و بالادست مازندران هم در همان زمان کلید خورد.
گازرسانی به 6 روستای بالادست شرق مازندران که امروز پنجشنبه با حضور استاندار و جمعی از مسئولان محلی به بهره برداری رسید ، دومین طرحی است که پس از رسیدن گاز عسلویه به مازندران به سرانجام می رسد.
هفته پیش مشعل گاز شهر کوهستانی ' کیاسر ' در جنوب ساری به بهره برداری رسید تا یکهزار و 400 خانوار ساکن این شهر ییلاقی امسال به جای سوخت فسیلی و چوب جنگلی ، از گاز طبیعی استفاده کنند .
شرکت گاز مازندران همزمان با بهره برداری از خط 42 اینچ دامغان - ساری ، لوله گذاری گاز و ایجاد علمک در حدود 320 روستای مناطق کوهستانی مرکز و شرق این استان را با حضور بیش از 25 پیمکانکار آغاز کرد و قرار است تا پایان سال 97 طرح گازرسانی در تمامی این مناطق به بهره برداری برسد.
دستکم 150 روستا از این تعداد در مناطق بالادست و کوهستانی شرق مازندران شامل شهرستان های بهشهر ، نکا و گلوگاه واقع هستند که به علت نبود گاز از نفت سفید و چوب جنگلی به عنوان سوخت استفاده می کنند.
** گازرسانی به تمامی روستاهای بالای 20 خانوار
استاندار مازندران در مراسم بهره برداری از طرح گازرسانی به روستاهای بالادست شرق استان که در روستای ' خرم چماز ' شهرستان نکا برگزار شد ، گفت : ارائه خدمات مختلف به روستائیان و محرومان از جمله تاکیدات دولت است و دولت تدبیر و امید با قوت در رفع محرومیت ها تلاش می کند.
ربیع فلاح افزود : تولید و اشتغال محور توسعه در روستاهاست که باید در کنار ارائه خدمات مناسب به روستائیان مورد توجه تمامی دستگاههای اجرائی قرار گیرد.
وی گفت : با تلاش انجام شده در بخش گازرسانی همه روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت گاز برخوردار می شوند و همچنین با انتقال مستقیم گاز از عسلویه به مازندران و منازل مردم این خطه ، نیاز ما به گاز تا 100 سال آینده برطرف شده است که باید قدردان خدمات دولت باشیم.
نماینده مردم شهرستان های نکا ، بهشهر و گلوگاه هم با اشاره به محرومیت های مختلف در مناطق کوهستانی این حوزه انتخابیه ، گفت : این محرومیت ها در طول دوران مختلف باقی مانده است و باید برطرف شود.
علی محمد شاعری افزود : آب، راه و گاز اولویت اول برای محرومیت زدایی از این مناطق است که با قوت در حال پیگیری است که تاکنون 70 کیلومتر از راههای روستاهای این منطقه آسفالت و به 50 روستا هم آبرسانی شده است.
وی گفت : محرومیت های فراوانی در بخش هالی مختلف شرق مازندران وجود دارد که باید با پیگیری مستمر برای برطرف کردن آن تلاش شود.
به گزارش ایرنا ، با بهره برداری از این طرح گازرسانی با حجم 16 اینچ به طول چهار هزار و 200 متر مربع ، روستاهای یعقوب محله، درویش خلک، دوآب، بندبنی و خرم چماز در شهرستان نکا و روستای ' کنت ' در شهرستان بهشهر از نعمت گاز بهره مند شدند.
خبرنگار : مریم نظری ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.