به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازنکا، با توجه به پیچیدگی متالورژی و روش ساخت و نیز فقدان تجربه ساخت در داخل کشور، با پیگیریها و نظارت مستمر کارشناسان نیروگاه نکا بر مراحل طراحی و ساخت و نیز عزم و اراده سازندگان داخلی برای تولید قطعات حساس نیروگاهی به روش مهندسی معکوس، نمونه ای از این قطعه تولید و جهت انجام آزمایشات عملکردی در اختیار نیروگاه قرار گرفت که پس از اخذ تأییدیه ارزیابی کیفیت از گروههای مهندسی و تعمیرات، تا کنون بالغ بر 5 هزار عدد از این فینها ساخته و در بویلرهای نیروگاه نصب گردید.

خاطرنشان می شود ساخت هر یک از این فینها حدود یک سوم قیمت مشابه خارجی آن هزینه و هفتصدهزارریال صرفه جویی دربرداشته است.

بنابراین نیروگاه شهیدسلیمی نکا با مدیریت ساخت این قطعه پر مصرف در بویلر واحدهای بخار، از خروج سه میلیارد و پانصد میلیون ریال سرمایه از کشور جلوگیری نمود.

از مزایای دیگر بکارگیری این قطعه که از حیث عملکرد و راندمان در حد و اندازه نمونه خارجی آن تولید شده، میتوان به همراستایی با اهداف برنامه اقتصاد مقاومتی، اثبات خودباوری و توانمندی قطعه سازان داخلی و قطع وابستگی صنعت برق کشور از شرکتهای خارجی تأمین کننده قطعات اشاره نمود.

هر واحد بخار نیروگاه نکا دارای 8736 عدد ساپورتینگ فین از جنس متریال G-NiCr50Nb بر اساس استاندارد DIN آلمان می باشد و در مجموع حدود 35 هزار عدد از این قطعه در واحدهای بخار نصب میباشد.

ساپورتینگ فینها وظیفه نگهداری لوله های سوپر هیتر و ری هیترهای بویلر را در دمای بالای 1500 درجه سانتیگراد به عهده دارند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 768478
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.